• Yildiz

    För alla som har varit utsatt för våldtäkt, sexuella övergrepp m.m

    15 år gammal flicka som hatar sin kropp och mår mycket dåligt......... träffar en man på nätet som säger sig vara 20 år och supertrevlig, dom pratar och pratar, även i telefon. Flickan tycker att den här killen är en mycket snäll kompis.

    6 månader senare så frågar killen om dom inte ska ta och gå och fika tillsammans, bra idé! Det bestäms att han ska hämta henne med sin fina röda bil.

    Helt plötsligt när dom sitter i bilen och pratar så berättar killen att han ljög om sin ålder, han är 30 år. Flickan får en klump i magen, detta är inte bra tänker hon. Men vad hände med fika då? Flickan kommer inte ihåg vad som hände, nästa minnesbild är att mannen ligger ovanpå henne, han tar för sig av det flickan hade sparat på, hennes oskuld.

    Mannen lägger sig bakom flickan och säger: "Många kvinnor tycker om när män håller om deras bröst, det ger kvinnor trygghet" mannen tar tag i flickans bröst. Flickan är inte där..... redan i bilen när hon kände att allt inte var ok så försvann hon...... kroppen är där men inte flickan........

    Flickan växer upp, fortsätter att hata sin kropp, men lyckas i 8 år hålla masken uppe, för DET hände inget, hon har aldrig träffat mannen. Under 8 års tid så träffar flickan - som snart blir till en ung kvinna - fler män alla med en gemensamm sak, alla misshandlar flickan antingen psykiskt eller fysiskt.... den unga kvinnan lär sig hata män, dom är odjur som bara vill ha ens kropp, hon låter dom få henes kropp, den är ändå så ful och äcklig.

    Flickan träffar mannen i sitt liv, mannen som ser henne, som ser hennes inre, som älskar henne för den hon är..... då rasar hela hennes värld...... Den unga kvinnan vill inte leva längre ångest, depression, sjukskrivning, läkare, terapeut, mediciner fler läkare

    Just nu så är den unga kvinnan mitt i det svarta hålet, men hon håller sig fast.... okej att hon tappar greppet rätt så ofta men då fins det andra som håller upp henne, håller henne vid liv.

    Detta är min historia, jag kan inte ge er något slut än.... men jag hoppas att jag en dag ska kunna stå upp och berätta detta med ett lyckligt slut. Snälla, jag skulle vilja att fler berättade sina historier eller om man inte vill det så kanske vi kan bara skriva här i denna tråd, att få läsa om fler gör att min vardag går lite lättare, det är svårt att förstå om man inte själv har varit i samma sits.

  • Svar på tråden För alla som har varit utsatt för våldtäkt, sexuella övergrepp m.m
  • Anonym (liknande)

    gråter när jag läser det du varit med om...

    Har själv blivit sexuellt utnyttjad under några år, och även våldtagen....nu har även jag hittat den kille jag verkligen vill leva med....när jag träffade honom började dock den värsta kampen, kampen om att leva...
    Jag har enorma matproblem, och kämpar för att få i mig mer än 1 mål mat om dagen...jag tänker dock inte ge upp...

    skriver dock inga detaljer än om vad jag varit med om, känner att jag inte klarar av det än...

    Men jag finns här, och tillsammans ska vi väl kunna stötta varandra, och förhoppningsvis få ett bra liv...

    Kram

  • Yildiz

    Tack dör svaret......=) Jag tycker absolut inte att man behöver skriva sina livs historier, det räcker med att finnas, att förstå varandra.

    Ibland så är jag så rädd att min man ska lämna mig, att han ej ska orka mera..... men innerst inne i hjärtat så vet jag att han stannar hos mig...... men då kommer oron och ångesten på besök så att man inte kan tänka klart=(

    Nu vet vi var vi kan skriva av oss=)

    Kramar

  • Anonym (liknande)

    Du har så rätt....jag har träffat på så många människor som vet hur jag haft det och de sagt "jag förstår precis hur du känner", när de i själva verket omöjligt kan de då de levt skyddade i hela sitt liv och aldrig råkat ut för något liknande...
    Tur att FL finns...

    Jag har bara varit tillsammans med min pojkvän i 1 ½ vecka, men det känns så rätt...och vi har varit kompisar innan också...
    Han vet dock inget om mina problem....inte vad jag vet i alla fall....han vet att jag blivit våldtagen, men inget mer typ....är så rädd för att berätta...
    Men jag kommer nog göra det så småningom, hur ska han annars nånsin kunna förstå varför jag är som jag är ibland?

    Vad skönt det känns att inte vara ensam...
    Ska gå till jobbet nu...men du får ha det superbra så kommer jag in hit snart igen...

    KramKram

  • Anonym (empati)

    Vad sorgligt..
    Att en enda människa på några minuter kan förstöra en annan människas liv. Men jag är glad att du är på rätt väg även om resan till ett bra liv kan ta tid.
    Jag har själv haft ett förhållande med en kille som misshandlade mig. Det har tagit tid att lite på nån igen. Som tur är har jag idag en trygg och fin kille.
    Än idag, flera år senare, kan dom gamla känslorna dyka upp igen. Men det går allt längre och längre mellan gångerna.
    Jag inser att jag klarat mig väldigt bra och det är jag tacksam för.
    Jag tänker på dig och hoppas att även du en dag kan känna ett lyckligt slut, eller snarare en lycklig början på något nytt..

  • Anonym

    Sitter här med tårar i ögonen efter att ha läst vad du skrivit och jag hoppas verkligen också att det blir ett lyckligt slut!!

    Jag har inte varit med om något fullt så hemskt men ändå nått som satt sina spår!

    När jag var yngre så var jag på en fest och vart alldelles för full och deckade i en soffa
    plötsligt vaknar jag av att nån håller på att knäppa upp mina byxor,sen känner jag att min bh är uppknäppt och tillsist det värsta av allt nån håller min ena hand runt sin penis..
    Det tar ett tag innan jag fattar vad som händer eftersom jag fortfarande är så full men jag sätter mig upp och tittar på killen och stapplar därifrån i chocktillstånd.. in på toaletten där jag gråter resten av natten och vågar knappt gå ut därifrån på morgonen inte först jag var säker på att han inte var kvar...

    När jag träffade min älskling så fick han stå ut med många psykbryt från min sida oftast när jag var full kom det upp och jag grät och slogs och skrek och kunde inte förstå hur han ville vara med mig.. jag försökte stöta bort honom!

    Men min älskade stannade och höll om mig och sa att han alltid skulle finnas där..
    Idag mår jag mycket bättre och tänker inte på det lika ofta och har till och med träffat killen som utnyttjade mig utan att flippa ur totalt!

    Min älskling finns fortfarande vid min sida och vi har precis fått vårat första barn tillsammans!Så jag har haft tur för att det slutade lyckligt för min del!

  • Yildiz

    NR: 6619708..... jag gissar att det är samma känslor och samma men som uppkommer efter det du varit utsatt för, så på så vis så är det ju samma sits, hur själva övergreppet gick till spelar ingen roll för mig och alla andra är jag säker på.

    Hoppas att jag får samma lyckliga slut som du=)

  • Yildiz

    Anonym (liknande)...... ja, det är verkligen super att ej vara ensam. jag tycker att du ska berätta för din kille när du är redo, du kommer att känna när den dagen är. Rätt som det är så känns det bara så rätt=) Men pressa inte dig själv, tvinga inte dig själv att berätta.

    Har du kontakt med någon terapeut? Mediciner? Äter själv Cymbalta, Zeldox oxh Stilnoct.... började med Cymbalta (antidepp) för ca 2 veckor sen och mår skit dåligt nu, men det tar ju ca 4 veckor innan det blir full effekt av medicinen. jag har haft andra antidepp förut, mend et har ej gett resultat.... hoppas att den här medicinen är rätt=)
    Kramar

  • Anonym (H)

    Först måste jag säga att jag verkligen hoppas att det kommer att ordna sig för Er!!

    Jag har alltid haft en känsla av att någonting har hänt mig. Har tyckt det varit obehagligt att vara nära äldre män m.m. Mina terapeuter har frågat mig om jag har varit med om någonting, men jag har inte haft några minnen.
    Jag hatar mitt utseende och min kropp. Vissa dagar ligger jag bara och gråter för att jag är så ful. Kan inte ha någon lampa tänd eller se mig själv i spegeln. Tycker allting som har med sex att göra är äckligt och jag bli illamående. m.m .

    För nästan exakt ett år sen så började jag och min kusin att hitta tillbaks till varandra. Ju bättre vänner vi blev ju mer fick jag en känsla av att hon varit med om någonting hemskt. Så jag frågade om hon blivit utsatt för sexuella övergrepp.
    Hon svarade att det beror på vad man menar.
    I den sekunden så fick jag en aha-upplevelse och frågade om det var våran morfar.
    Det kändes som att alla pusselbitar föll på plats.

    Vi har pratat mycket om det här sen dess och hela tiden dyker det upp fler och fler minnen. Han har gjort dumma saker med oss. Och det hoppas jag att han kommer att straffas för snart.
    När min kusin berättade för sin psykolog så anmälde hon saken, eftersom hon är under 18. Polisen i Stockholm håller på att utreda det här. Jag pratade med dem i måndags och hon skulle prata med min mamma och min psykolog. Sedan ska morfar in på förhör. Sen blir det förmodligen rättegång.

  • Yildiz

    Jag ska hålla tummarna för dig och din kusin..... hur går det för dig med terapi?

  • Anonym

    vad skont att kunna skriva av sig...jag har ocksa blivit utnyttjad...det var helt ofattbart...det var min pappa och jag forstod inte da att det hande...jag var alltid fullt medveten...han valdtog aldrig mig men rorde har o dar varje natt...jag minns inte hur gammal jag var o hur lange det pgick...har nog fortrangt det....kan inte minnas om det var 2 ar eller 2 manader...men sen en dag sa slutade han bara...jag sa inget till nagon utan fortsatte leva med min hela familj som om inget hade hant. En dag berattade jag till mamma hon blev jatte chokad o sa att hon skule konfrontera pappa. efter nagra dagar kom pappa till mig o grat jatte mycket o sa att han var glad att jag hade lattat mitt harta och vad jag an bestamde mig for straff skulle han acceptera...han sa att det inte var mitt fel utan tog pa sig skulden helt o hallet han sa att han skulle sjalv anmala sig till polisen om jag ville...men...jag alskar ju min pappa...jag kramade om honom o sa att han e forlaten...jag kan aldddrrig utsatta honom for nat sant...jag vet inte varfor...jag kan bara inte forma mig. Jag villinte att nan anna ska lida pga av mig. handelsen paverkade inte mig sa mkt forut...men sakta men skert nar jag blev aldre (detta hande nar jag var runt 12 tror jag) nar man borja komma in i bilden sa marker jag hur daligt jag mar..

    jag har manga korta forhallanden dar jag vill ha mkt sex...tror jag e sex beroende...har svart att vara trogen...e gift med en underbar man som vet det som hant mig men han har en oformaga att forsta hur en sn har handelse kan paverka hela livet. Jag skar mig i armarna lite da och da....jag e kar i en anna kille och vill lamna min man...men...e jag kar i honom eller vill jag bara ha sex med honom???? vet faktsikt inte,,,tabker pa sjalvmord flera ggr om dagen...vill bara rymma och vara hel ensam...utan nagaoooonn runt omkring mig...jag tror tom att jag har en storning som heter antisocial personlighetstorning....har varit jatte deprimerad och ar det fortfarande i viss man...jag e ju bara sa himlllaaa bra pa att halla masken uppe. jag vet inte heller hur det har ska sluta....jag vet inte ens om jag kommer leva nasta ar...for sjalvmordtankarna ar dar hela tiden...egentligrn handlar det inte langre om OM jag gor det...utan NAR jag gor det....for jag vet...den dan da mina kanslor svammar over den redan fyllda bagaren....kommer den rinna over och da finns jag inte langre....

Svar på tråden För alla som har varit utsatt för våldtäkt, sexuella övergrepp m.m