• åldersnoja55

Snart förvinner dom, träffar aldrig farmor & farfar...

Livet har de senaste åren varit full fart, med 100 % fokus på att lösa vardagspuzzle o problem. Konsekvensen av  misslyckas mina långsiktiga livsmål, dvs. allt sådant man tänker när man trots allt lyckats stanna upp. Detta resulterar ofta i mål i kategorin "nyårslöften", sådant som ger dåligt samvete när man tänker på det, men som tur(!?) är, man inte tänker på så ofta.

Jag har kommit på att barnens far o morföräldrar börjar bli gamla, och barnen vet ännu inte så mycket om dem, för att vara ärlig inte jag heller när det kommer till deras liv före familjen. Såg att det finns tjänster som erbjuder diktafon och transkribering så som minbiografi.webs.com/ men är det någon som har fler tips på hur man kan förädla relationerna över generationsgränserna, även som de sällan korsas i vardagslivet och utan att det blir krystade släktmiddagar ?

// Frans  -  "en som tillfälligt stannat upp"

• Svar på tråden Snart förvinner dom, träffar aldrig farmor & farfar...
  • åldersnoja55

Såg att jag stavat fel, "Konsekvensen av  misslyckas mina långsiktiga livsmål" - det jag menar är konsekvensen av att vara under långvarig dag-till-dag problemlösning leder till att det långsiktiga blir lidande.

Svar på tråden Snart förvinner dom, träffar aldrig farmor & farfar...