• Tom Araya

Tatuerade förksollärare - ja/nej?

Nej, inga tatueringar, piercingar, invandrare (för att inte tala om muslimer, usch!), bögar, flator, kommunister, flummiga haschrökare i dredlocks, raggare, punkare, långhåriga hårdrockare, miljöpartister, veganer, motorcyklister eller annat pack på mitt barns skola.
    Detta WT-pack får söka sig till skolan i Rinkeby eller någon annan skitskola där kreti och pleti går. {#emotions_dlg.djavulsk}

Skämt åsido...
    TS, helt okej för mig och jag ser inga vettiga skäl till motsatsen.

• Tom Araya

De som reagerar på tatueringar tillhör väl ett utdöende släkte vid det här laget.

• Tom Araya
    Anonym (halvblodsprins) skrev 2012-08-17 08:05:56 följande:
    Tror att det finns få tatuerade läkare eller advokater. För ja, det är fakta att många med taturerigar tillhör  lägre social klass, och har ett dåligt socialt arv. 
    Då tycker jag du ska läsa i denna tråd där folk av alla de slag låg- som högutbildade berättar om sina tatueringar och piercingar samt utbildning/yrke, kön och ålder:
    www.familjeliv.se/Forum-24-364/m63901320.html
  • Tom Araya
    Deborah skrev 2012-08-18 19:57:37 följande:
    Ja. Precis så. Mina barn har inte tatueringar. Min sonhustru har inte tatueringar. Faktum är att ingen i deras umgängeskrets har tatueringar.
    Ja, det är klass det handlar om. Utbildning och socioekonomisk situation. Måste man verkligen skrika ut att man är lågutbildad ? Måste man klassmärka sig själv och därmed sina barn? Vad tjänar det till?
    Om högre utbildning/tjänst duger för dig (eller är det bara folk som är födda med silversked i mun som är goda nog?) kan du läsa om  det i denna tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-24-364/m63901320.html
  • Tom Araya

Fast våra argument biter nog inte på dessa överklassare för hög utbildning höjer inte klassen i deras ögon.
    Så det är nog sant att överklass inte sysslar med piercing och tatuering medan det är vanligt bland arbetarklass.
    Med tanke på att du kan ha en hög utbildning/tjänst oavsett klass så är inte arbetarklass sämre på något vis, snarare tvärt om.
    Så jag visar gärna med stolthet för hela världen att jag tillhör arbetarklass, om det nu är vad det innebär att vara tatuerad.

Svar på tråden Tatuerade förksollärare - ja/nej?