Inlägg från: spillerkillern |Visa alla inlägg
  • spillerkillern

Tatuerade förksollärare - ja/nej?

Anonym (A. Nonym) skrev 2015-03-23 17:25:36 följande:

Håller helt med Deborah. Det är inte vanligt att personer med längre akademiska utbildningar (civilingenjörer, jurister, läkare, etc) har tatueringar. Visst kan en och annan ha någon mindre tatuering från ungdomen, men även det är ovanligt. Visst har tatueringar blivit väldigt vanligt på senare år. Man kan väl säga att tatueringar har stigit i anseende och numera är vanligt bland yngre arbetarklass, men fortfarande ovanligt bland äldre arbetare och bland tjänstemän/akademiker i alla åldrar.

kanske var så förr, men jag känner många läkare som har tatueringar.
  • spillerkillern
    Anonym (A. Nonym) skrev 2015-03-30 17:42:13 följande:
    Nja, för 30 år sedan var jag ett litet barn och tatueringar förkom knappt alls på den tiden. Visst förekommer tatueringar i alla grupper i samhället, men jag förstår inte varför det är så känsligt att konstatera att det är vanligare i vissa grupper.

Jag arbetar på en stor arbetsplats med till stor del yngre akademiker (mest civilingenjörer). Av dessa har jag sett ungefär 50 kollegor i badkläder i olika sammanhang. Jag har inte sett en enda med tatueringar. Därav drar jag slutsatsen att max några procent har tatueringar.

Jag äter ofta lunch på en lunchrestaurang där många hantverkare äter. Bland dem har var och varannan många och stora tatueringar.

För mig talar observationerna sitt tydliga språk. Men jag är väl bara fördomsfull!? Flört
    ja då har vi gjort olika observationer :)
Svar på tråden Tatuerade förksollärare - ja/nej?