Inlägg från: Anonym (jökel) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jökel)

Tatuerade förksollärare - ja/nej?

Anonym (A. Nonym) skrev 2015-03-23 17:31:04 följande:

Har sett massor av akademiker i badkläder vid olika verksamhetskonferenser och liknade genom åren, men aldrig sett några tatueringar. Viss finns det tatuerade akademiker, men det är mycket vanligare att personer med arbetarjobb är tatuerade. Jag skulle gissa att uppåt hälften av alla yngre arbetare är tatuerade, medan bara någon procent av yngre akademiker är tatuerade.

På min arbetsplats är vi 32 st tjänstemän och den med kortast utbildning har 5 års universitetsstudier bakom sig. Tatueringar kom upp som samtalsämne på en after work för någon vecka sedan och det kom fram att alla utom 3 hade minst en tatuering...Du får nog ta och inse att du har fördomar som inte stämmer.

Fler akademiker jag mött med tatueringar är bland annat min tandläkare, Min gynekolog, dotterns lärare och pappas sambo som är advokat (och 59 år)
  • Anonym (jökel)
    Anonym (A. Nonym) skrev 2015-03-23 20:00:21 följande:

Mina observationer = fördomar? Dina observationer = fakta?

Gissar att dIna observationer skedde för 30 år sedan då det inte är troligt att du aldrig sett en akademiker med tatueringar trots att du tydligen sett dem avklädda ofta.

När du sedan drar till med att bara några få procent av akademiker har en tatuering helt utan något som stödjer ditt påstående så får man nog anse det som fördomar och absolut inte fakta.
  • Anonym (jökel)
    Anonym (A. Nonym) skrev 2015-03-30 17:42:13 följande:

Nja, för 30 år sedan var jag ett litet barn och tatueringar förkom knappt alls på den tiden. Visst förekommer tatueringar i alla grupper i samhället, men jag förstår inte varför det är så känsligt att konstatera att det är vanligare i vissa grupper.

Jag arbetar på en stor arbetsplats med till stor del yngre akademiker (mest civilingenjörer). Av dessa har jag sett ungefär 50 kollegor i badkläder i olika sammanhang. Jag har inte sett en enda med tatueringar. Därav drar jag slutsatsen att max några procent har tatueringar.

Jag äter ofta lunch på en lunchrestaurang där många hantverkare äter. Bland dem har var och varannan många och stora tatueringar.

För mig talar observationerna sitt tydliga språk. Men jag är väl bara fördomsfull!?

Ja då drar jag slutsatser från min arbetsplats att ca 90% av alla akademiker har tatueringar och på de tre snickare som byggde vår altan i somras såg jag ingen tatuering så det är nog väldigt ovanligt hos arbetare...mina observationer talar ett tydligt språk! Eller?
Svar på tråden Tatuerade förksollärare - ja/nej?