• Anonym

Tatuerade förksollärare - ja/nej?

Jag själv är en blivande blivande förskollärare och har tre tatueringar nu, varav en är en symbol och de andra två texter, varav den ena är med japanska körsbärsblommor. Jag tycker om texter, blommor, färger och figurer i tatueringsväg och tänker absolut inte sluta tatuera mig (har funderat på att göra disneyfigurer/toy story-figur/katt/hund härnäst). MEN kommer detta bli ett hinder för mig i framtiden som utbildad fsk-lärare, att få ett jobb? Det är ju inte precis så att jag har tatuerat in döskallar, djävulen, skrivit "suck my dick" eller så på kroppen.

Min fråga till er är; vad tycker NI om utbildade förskollärare som bär några synliga tatueringar?
    Är det verkligen så illa eller tycker ni att det är helt okej?

Det retar mig att man ska behöva bli dömd för att man tycker om att tatuera sig, bär annorlunda kläder eller kanske har annorlunda intressen. Det har väl egentligen inte så mycket med att göra hurdan man är?
    Bara för att jag tatuerar mig betyder inte det att jag tar droger, är en idiot och lite annat.      

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-15 23:37
    I rubriken ska det stå "FÖRSKOLLÄRARE" och inte "Förksollärare".... för hastig på tangenterna där :)

• Svar på tråden Tatuerade förksollärare - ja/nej?
  • Anova

Så länge det inte är något olämpligt som en swastika så är det okej. En sådan tatuering visar på en ideologi och en människosyn som jag inte skulle acceptera inom förskola och andra verksamheter för barn.

• Maddissen

Jag har själv 13 tatueringar och jag jobbar inom LSS. Vissa är synliga andra inte men det är ingen här som dömer pga det...

Tror folk är mer öppna idag för tatueringar och piercingar än för bara 10 år sedan..

Tycker själv det är kul att se och ibland kanske fråga om vad hans/hennes tatuering står för, om den har nån tanke bakom sig...

Lycka till med jobbsökandet!! Skrattande

• Tom Araya

Nej, inga tatueringar, piercingar, invandrare (för att inte tala om muslimer, usch!), bögar, flator, kommunister, flummiga haschrökare i dredlocks, raggare, punkare, långhåriga hårdrockare, miljöpartister, veganer, motorcyklister eller annat pack på mitt barns skola.
    Detta WT-pack får söka sig till skolan i Rinkeby eller någon annan skitskola där kreti och pleti går. {#emotions_dlg.djavulsk}

Skämt åsido...
    TS, helt okej för mig och jag ser inga vettiga skäl till motsatsen.

• agua

Helt okej, har tre stycken själv så hade inte brytt mig alls ^^

• MrsC74

Självklart ok. Det är personen i sig som är viktigt inte tatueringar.
    Jag har 3 själv. Inte synliga dock.
    Känner massor med folk med tatueringar från alla olika samhällsklasser. Nuförtiden finns tatueringar på var och varannan kropp och är inte en klassfråga.

• Anonym (Så klart!)

Jag skulle inte ha några problem med det :)

• Deborah
    MrsC74 skrev 2012-08-16 06:55:46 följande:
    Självklart ok. Det är personen i sig som är viktigt inte tatueringar.
    Jag har 3 själv. Inte synliga dock.
    Känner massor med folk med tatueringar från alla olika samhällsklasser. Nuförtiden finns tatueringar på var och varannan kropp och är inte en klassfråga.

Jag motsäger dig lite här. Tatueringar är en klassmarkör. I  min omgivning - bland dem jag känner - finns en tatuerad person. Och h*n ågrar sina ungdomssynder (= läs tatueringar) eftersom de är synliga, inte går att dölja och visar just på hans bakgrund som ung kriminell. De spelar stor roll i hans liv eftersom de begränsar hans yrkesval.
    Mitt inlägg handlar inte om en diskret ros på axeln. Det kan vem som helst acceptera.
  • Anonym

Förr var ju tatueringar enbart för brottslingar och sjömän, men nu är det ju så vanligt så jag fattar inte att det är så attraktivt. Det är väl nästan mer "coolt" att var otatuerad? Men TS som du skriver "suck my dick" (hihihihi) vore väldigt olämpligt bland barnen på förskolan för varenda unge över tre år skulle fråga -"vad står det"? Men rosor och musse pigg or whatever spelar ju ingen roll (tycker jag)

• MrsC74

Deb: fast du kan inte motsäga mig för att en person du känner har det så.
    Finns reportage om detta och en person här
    På FL blev så nyfiken att en undersökningen startade och tatuering finns i alla klasser. Stora små små. Synliga som icke synliga.

Svar på tråden Tatuerade förksollärare - ja/nej?