Inlägg från: Griffonmatte |Visa alla inlägg
  • Griffonmatte

Gå ner 30 kg eller mer?

Hallå!

Här är en till!
    Vägde 96 kg den 30 juli nu och fick panik.

Mitt mål är runt 60 kg. Så 36 kg bort...

Idag är jag på dag 22 och har gått ner 7,8 kg.
    Bara resten kvar... Suck!

Men, mer motiverad än nånsin, så det känns sjukt bra!

• Griffonmatte

JS85 - kaloriapp på iphonen och har varvat sophiakurens pulver med mat, protein mat. Ex kycklingfilé

• Griffonmatte

o sallad, laxfilé o sallad osv... Och kommer fortsätta så från och till, till mitt mål är avklarat. Då kommer jag leva med GI när jag är klar :) tycker om den matstilen men jag behöver en riktig kickstart viktmässigt för att få motivation nu till all viktnedgång :) har testat de flesta sätt innan men detta mår jag bäst av, inget sockersug och är sjuuukt pigg trots endast 600 kcal per dag som högst. Och sen motion på det (hund o barnvagnspromenad mestadels!)

Har gjort så att jag körde hel kur så länge jag pallade, i mitt fall 13 dagar. Mådde toppen men blev för sugen på mat, körde då shake frukost och lunch och åt nyttig middag några dagar sen kör jag shake igen osv....

Men det gäller ju sen att hitta en sund och hälsosam övergång och kunna äta vanlig mat sen. Därav har jag valt gi :)

• Griffonmatte

.....och så kom mensen. ahaaa, och nu då? svullen runt magen, konstant hungrig.... Kul när man är laddad....

• Griffonmatte

Trodde jag kunde få gå ner sista kg till veckovägningen, då har jag rasat 10 pannor. Men med mensen nu tror jag knappast det :((

• Griffonmatte
    Bättan skrev 2012-08-23 07:06:31 följande:
    7 kg is gone! Känns och syns ;)
    Bara 4 kvar tills första målet! Och bara 9 kvar tills andra målet!!! Sååååå laddad jag är :)
    Har bokat resa till i vinter, bättre morot kan man inte ha :)
    Härligt Bättan!!! )

Idag stod vågen på 87,5 ... så 1,5 kg kvar till delmål 1 = 10 kg..... 
  • Griffonmatte
    hjärtemamma skrev 2012-08-23 09:48:03 följande:
    tror inte man ska väga sig mer än en gång i veckan, även om det är svårt. Sen går väl vikten liten upp och ner, känn dig inte nerslagen
    Ååh jag är tvärtom, jag vill väga mig varje dag, för har jag gått upp eller står stilla.... då är det en morot till mig själv att köra hårt den dagen :P ... så min vikt står antingen still.... eller går ner, några hekto per gång, men endå neråt. Jag blir så fruktansvärt besviken på¨mig själv om vågen står still att jag drar ut och motionerar, hahah
  • Griffonmatte

Imorse stod vågen på 83,9! Lycka!
    Vägde 96 kg när jag började 30 juli...
    Nu jäklar ska jag ner till sjusiffrigt!

Svar på tråden Gå ner 30 kg eller mer?