• hjärtemamma

Gå ner 30 kg eller mer?

Någon mer här inne som behöver går ner 30 kg eller mer och vill kämpa tillsammans? Jag väger 95 kg idag ( har gått ner 1 kg) och mitt slutmål är 65 kg. Delmålet ligger på 80 kg. Någon som vill hänga på? Man blir mer motiverad tillsammans med andra tycker jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-19 08:30
    Kan tillägga at jag kommer försöka gå ner i vikt genom att ändra livsstil. jag har ändrat mina matvanor, försöka motionera i någon form varje dag och bara äta godis eller andra sötsaker på lördagar.

• Svar på tråden Gå ner 30 kg eller mer?
  • Sagolina

Grattis i efterskott hjärtemamma! Hoppas du hade en jättefin dag:)

Här går det riktigt bra. Alla dagar denna vecka har jag hållit mig under mina 1500kcal/dag, så är supernöjd! Blir en massa grönsaker, 5-6mål/dag och det märks nu på vågen! -1kg mellan måndag och fredag, så är supernöjd!
    Har också kommit ifrån behovet av något sött efter maten, om jag är sugen på något brukar jag ta en kopp te.

Ska bli intressant att se måndagens resultat! Hoppas på att vara nere på 96kg då, så skulle jag ha gått ner 10kg sen 28maj. Sen är det att kämpa bort det sista kilot för att nå mitt mål 9.9, ner till 95kg. Sen blir det en vecka i solen och värmen på Cypern, så gissar på att det blir en vecka med +/-0 eller lite +...    

• Sagolina

Ser verkligen fram emot morgondagens väning och mätning! Tror resultaten kommer vara superfina:)
    Har hållit maten precis som den borde (medeltal 1450kcal/dag) och fått in en del vardagsmotion. Nu gäller det att jobba vidare lika fint en vecka till, sen skall jag få min belöning, en vecka på Cypern!
    God mat, lite vin, sol och simning! Kommer inte räkna kalorier då vi är där, bara undvika sött i större utsträckning och inte dricka mera alkohol än ett glas vin/dag. Och så se till att simma minst 30minuter varje dag!  

• hjärtemamma
    Sagolina skrev 2012-09-01 11:21:40 följande:
    Grattis i efterskott hjärtemamma! Hoppas du hade en jättefin dag:)

Här går det riktigt bra. Alla dagar denna vecka har jag hållit mig under mina 1500kcal/dag, så är supernöjd! Blir en massa grönsaker, 5-6mål/dag och det märks nu på vågen! -1kg mellan måndag och fredag, så är supernöjd!
    Har också kommit ifrån behovet av något sött efter maten, om jag är sugen på något brukar jag ta en kopp te.

Ska bli intressant att se måndagens resultat! Hoppas på att vara nere på 96kg då, så skulle jag ha gått ner 10kg sen 28maj. Sen är det att kämpa bort det sista kilot för att nå mitt mål 9.9, ner till 95kg. Sen blir det en vecka i solen och värmen på Cypern, så gissar på att det blir en vecka med +/-0 eller lite +...    

tack så mycket!

Bra jobbat, hoppas på att vågen visar mycket neråt imorgon då :)  
  • hjärtemamma
    Mamma till 3 M skrev 2012-09-01 13:14:37 följande:
    Här visar vågen neråt sakta men säkert Fortf.. 94.1.. 700 gram neråt sen sist:)
    Bravo, hej hej...bra kämpat
  • hjärtemamma

När jag fyllde år fick jag en stegräknare som även räknar avstånd(km). Idag kom jag äntligen upp i en mil på min promenad, tog 1h och 50 minuter. Om två veckor hade jag tänkt börja jogga lite lätt för att sen öka på så mycket jag kan. Målet är att speinga tjejmilen nästa år och då komma under 1h och 30 minuter. Så det är hårdträning som gäller ett år framöver 

• Sagolina

-1,5kg under förra veckan! Supernöjd känner jag mig:) Nu har jag gått ner 10,5kg sen 28maj och är bara ½kg från mitt första egentliga mål! Ska förtsätta lika duktigt denna vecka och hoppas på -1kg till söndagen!

Idag har i alla fall gått bra gällande maten! 1400kcal och då inkluderar det mina två chocolate chip cookies nu på kvällen. Ville fira att allting var bra hos läkaren idag och vi nu får börja försöka bli gravida igen efter vårt MA.

• hjärtemamma
    Sagolina skrev 2012-09-03 19:20:21 följande:
    -1,5kg under förra veckan! Supernöjd känner jag mig:) Nu har jag gått ner 10,5kg sen 28maj och är bara ½kg från mitt första egentliga mål! Ska förtsätta lika duktigt denna vecka och hoppas på -1kg till söndagen!

Idag har i alla fall gått bra gällande maten! 1400kcal och då inkluderar det mina två chocolate chip cookies nu på kvällen. Ville fira att allting var bra hos läkaren idag och vi nu får börja försöka bli gravida igen efter vårt MA.
    åh vad roligt, grattis eller vad man säger, du har kämpat på riktigt bra sen i maj...jag tycker inte det är något fel att ta något sött någon gång, men problemet är när det blir för ofta som det blev hos mig

Lycka till med att bli gravid nuGlad  
  • micksaan

Minus 0,5 kg denna vecka. Haft tenta så har varit ont med promenader de senaste 2 veckorna men startade upp imorse med en powerwalk före frukost. :)

Saga 100408 & Tuva 120322
  • Sagolina
    micksaan skrev 2012-09-04 14:31:12 följande:
    Minus 0,5 kg denna vecka. Haft tenta så har varit ont med promenader de senaste 2 veckorna men startade upp imorse med en powerwalk före frukost. :)

0,5kg/vecka är ju en jättebra takt att gå ner i vikt! Då hinner kroppen med och anpassa sig!:) Jättefint namn din första dotter har föresten Flört (Tuva är också superfint, har själv fastnat för det om jag får en dotter någon gång!)
Svar på tråden Gå ner 30 kg eller mer?