• hjärtemamma

Gå ner 30 kg eller mer?

Någon mer här inne som behöver går ner 30 kg eller mer och vill kämpa tillsammans? Jag väger 95 kg idag ( har gått ner 1 kg) och mitt slutmål är 65 kg. Delmålet ligger på 80 kg. Någon som vill hänga på? Man blir mer motiverad tillsammans med andra tycker jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-19 08:30
    Kan tillägga at jag kommer försöka gå ner i vikt genom att ändra livsstil. jag har ändrat mina matvanor, försöka motionera i någon form varje dag och bara äta godis eller andra sötsaker på lördagar.

• Svar på tråden Gå ner 30 kg eller mer?
  • Sagolina

Nu har jag det "riktiga" semesterresultatet, alltså vägt på morgonen som jag alltid annars gör. +2,5kg blev det, så nu gäller det att kämpa sig ner till den vikt jag hade innan semestern och sen vidare...

• Emmaoez

Invägning imorse igen!:) -0,8 denna veckan. Är väl inte supernöjd men det går iallafall neråt:) -6,4 kg sen start för 5 veckor sen. 15,5 kilo kvar till målvikten som jag hoppas nå till nyår! :)

• Sagolina

Hur går det för alla?

Jag jobbar fortfarande på mina semesterkilon, men har förhoppningar om att 2 av dem är borta imorgon då det är dags för vägning och mätning igen! Vill så gärna få börja jobba på "nya" kilon igen och inte kämpa med samma om och om igen!

Nu har jag också börjat plocka in träning i små doser varje vecka och har som plan att öka vad jag skall göra ungefär var 3dje vecka. Vill inte börja med för mycket genast, för då är det lätt att jag börjar tycka att det är för tungt att klara allting. För denna vecka har jag ett 15min armpass kvar, så känner mig riktigt nöjd. Utöver det jag har inplanerat att göra så blev det 1h utearbete(kratta, bära in möbler&grill...) och 1½h innearbete(städa,diska, tvätta fönster) på fredagen och 6h utearbete igår, så känner mig riktigt nöjd! Kan meddela att mag-och armmusklerna får ett ordentligt pass då man krattar ut mull!! 

Snart skall jag sluta slöa på soffan och ta tag i dagens vardagssysslor, så att vågen kanske är lite extra snäll med mig imorgon!  

• hjärtemamma

Ja den här tråden verkar verkligen dött ut :)

Själv blev jag så besviken när jag inte gick ner i princip någonting förutom den första veckan så jag tappade motivationen totalt. Jag började därför äta mitt förbannad godis igen som jag har så svårt att hålla mig ifrån. Att mitt promenadband dessutom gick sönder gjorde ju inte saken bättre. Så efter att inte ha gjort ett skit ärligt talat på snart två månader har jag nu äntligen tagit mig i kragen och köpt en crosstrainer. Igår var första gången på den och det kändes bra, men jag orkad einte speciellt länge om man säger så.

Hoppas det har gått bättre för er andra här inne och att ni blivit av med en massa kilon :)   

• Caaarroo

Jag tappade också motivationen där i förra vevan. Men nu efter magsjuka och influensa så är jag på banan igen. Vi har startat en "biggest looser förening" här där jag bor så alla som är med lägger 300 kronor var och "vinnaren" får rubbet sen. Vi ska köra tre månader nu sen fortsätter gruppen, dom som vill. Jag har gått ner 3,6 kg på två veckor. Känner mig asnöjd och peppad! Lycka till ni andra!

• hjärtemamma

Tycker att det är så svårt att hålla motivationen uppe, visst vill jag gå ner i vikt, men då är det så himla svårt.
    Vilken rolig idé det där med biggest loser, kan tänka mig att det gör en mer motioverad. Väger ni er inför varandra eller litar ni på varandras resultat, om man bara talar om viktnergångden? 

• Caaarroo

Ja det är skitkul! Vi har en admin eller vad man ska säga som man skickar bild på vågen till varannan vecka! Sen när det är slutvägning inför vinsten så tar alla med sig den våg dom vägt sig på och väger sig inför alla! :D

• hjärtemamma
    Caaarroo skrev 2012-11-16 17:09:00 följande:
    Ja det är skitkul! Vi har en admin eller vad man ska säga som man skickar bild på vågen till varannan vecka! Sen när det är slutvägning inför vinsten så tar alla med sig den våg dom vägt sig på och väger sig inför alla! :D
    När slutar tävlingen?
    Själv har jag åtminstone tränat onsdag, torsdag och fredag på min crosstrainer och känner mig ganska nöjd med det...känns som det går lättare och lättare för varje dag på maskinen 
Svar på tråden Gå ner 30 kg eller mer?