Sagolina skrev 2012-08-20 07:14:15 följande:
Hänger gärna med!
Vågen stannade idag på 98kg, så 28kg kvar till målet.
Startade i maj på 106kg, då jag bestämde mig att se till att komma ner i vikt innan vi får barn. 3v senare fick vi pluss på stickan, men det var inte meningen att vi skulle få just det barnet, så slutade i ma i slutet av juli.
Genast efter det bestämnde jag mig för att ta tag i vikten igen, så att kroppen mår bättre när vi börjar försöka bli gravid igen.
Än så länge har jag bara ändrat på mina matvanor (mindre kolhydrater, mera grönsaker, 5måltider/dag, unnar mig gott bara ibland). Blir en del vardagsträning i form av promenader till och från tåget, promenader på lunchrasten, trädgårdsarbete mm. Ibland kan jag också passa på att gympa lite framför en film eller serie. Kommer mest fortsätta satsa på maten denna höst och sedan när den är under kontroll och matvanorna sitter (sägs ju att det tar 3månader att bygga upp nya vanor)skall jag sakta plocka in mera träning i vardagen.
Kul att du också vill vara med...Du har samma filosofi som jag. För mig handlar det som att byta livsstil. Jag tror inte riktigt på alla dessa dieter som finns. Det fungerar säkert jättebra för att gå ner i vikt, men så fort man börja äta normalt igen så tror jag att man komma gå upp.
Motion är allt bra, särskilt vardagsmotionen. själv har jag i princip aldrig rört mig i mitt vuxna liv något nämnvärt, men nu är jag riktigt taggad.