• hjärtemamma

Gå ner 30 kg eller mer?

Någon mer här inne som behöver går ner 30 kg eller mer och vill kämpa tillsammans? Jag väger 95 kg idag ( har gått ner 1 kg) och mitt slutmål är 65 kg. Delmålet ligger på 80 kg. Någon som vill hänga på? Man blir mer motiverad tillsammans med andra tycker jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-19 08:30
    Kan tillägga at jag kommer försöka gå ner i vikt genom att ändra livsstil. jag har ändrat mina matvanor, försöka motionera i någon form varje dag och bara äta godis eller andra sötsaker på lördagar.

• Svar på tråden Gå ner 30 kg eller mer?
  • Stubborn
    hjärtemamma skrev 2012-08-19 21:16:56 följande:

Riktigt bra kämpat, vad fick dig att ta tag i din vikt?
    Jag har alltid idrottat mkt och dansat i stort sett under hela mitt liv. Gick upp i vikt i samband med sjukdom (cancer) inte av själva mediciner eller så (slapp cellgift och strålning) utan efter operation och stillasittande.
    När jag sedan kom ur bubblan (all ångest och beskedet om att jag skulle överleva) så bestämde jag mig i julas att jag skulle ta tag i min vikt, hylla min kropp som kämpat och i februari satte jag igång.  
  • villbligravid2012

hej jag har gått ner 25 kg, men jag har 30 kg kvar...
    jag har testat lchf fram & tillbaka och det funkar bra för mig..
    men jag funderar på om jag skulle börja dricka pulver i 4-5 veckor

eller vad tycker ni?  

• hjärtemamma
    villbligravid2012 skrev 2012-08-19 21:39:51 följande:
    hej jag har gått ner 25 kg, men jag har 30 kg kvar...
    jag har testat lchf fram & tillbaka och det funkar bra för mig..
    men jag funderar på om jag skulle börja dricka pulver i 4-5 veckor

eller vad tycker ni?  
    wow 25kg är mycket, bra kämpat...
  • hjärtemamma
    Stubborn skrev 2012-08-19 21:33:19 följande:
    Jag har alltid idrottat mkt och dansat i stort sett under hela mitt liv. Gick upp i vikt i samband med sjukdom (cancer) inte av själva mediciner eller så (slapp cellgift och strålning) utan efter operation och stillasittande.
    När jag sedan kom ur bubblan (all ångest och beskedet om att jag skulle överleva) så bestämde jag mig i julas att jag skulle ta tag i min vikt, hylla min kropp som kämpat och i februari satte jag igång.  

kan förstå att man får andra perspektiv på livet när man varit med om något sånt.  Det är ju faktiskt bättre sent än aldrig att ta tag i vikten, så ser jag det i alla fall.Glad
  • JS85

Hänger på här med! Väger 89kg och ska ner till 70-65, beror på hur jag trivs :P

Jag ammar nu, men ska äta rätt och först och främst ta bort allt onyttigt under vardagarna (vill ha en dag i veckan då jag kan äta lite godis eller annat gott)

• Sagolina

Hänger gärna med!
    Vågen stannade idag på 98kg, så 28kg kvar till målet.
    Startade i maj på 106kg, då jag bestämde mig att se till att komma ner i vikt innan vi får barn. 3v senare fick vi pluss på stickan, men det var inte meningen att vi skulle få just det barnet, så slutade i ma i slutet av juli.
    Genast efter det bestämnde jag mig för att ta tag i vikten igen, så att kroppen mår bättre när vi börjar försöka bli gravid igen. 

Än så länge har jag bara ändrat på mina matvanor (mindre kolhydrater, mera grönsaker, 5måltider/dag, unnar mig gott bara ibland). Blir en del vardagsträning i form av promenader till och från tåget, promenader på lunchrasten, trädgårdsarbete mm. Ibland kan jag också passa på att gympa lite framför en film eller serie. Kommer mest fortsätta satsa på maten denna höst och sedan när den är under kontroll och matvanorna sitter (sägs ju att det tar 3månader att bygga upp nya vanor)skall jag sakta plocka in mera träning i vardagen. 

• hjärtemamma
    JS85 skrev 2012-08-19 23:04:22 följande:
    Hänger på här med! Väger 89kg och ska ner till 70-65, beror på hur jag trivs :P

Jag ammar nu, men ska äta rätt och först och främst ta bort allt onyttigt under vardagarna (vill ha en dag i veckan då jag kan äta lite godis eller annat gott)

du har lite samma tankar som jag. Äta nyttigare och ta bort sötsaker, men vill ändå ha en dag i veckan då man får äta lite godis eller liknande. Jag vet att jag inte3 kan låta bli godiset helt utan måste få ha en dag då jag får äta lite i alla fall. Hur ska du göra med motion?
  • Griffonmatte

Hallå!

Här är en till!
    Vägde 96 kg den 30 juli nu och fick panik.

Mitt mål är runt 60 kg. Så 36 kg bort...

Idag är jag på dag 22 och har gått ner 7,8 kg.
    Bara resten kvar... Suck!

Men, mer motiverad än nånsin, så det känns sjukt bra!

• hjärtemamma
    Sagolina skrev 2012-08-20 07:14:15 följande:
    Hänger gärna med!
    Vågen stannade idag på 98kg, så 28kg kvar till målet.
    Startade i maj på 106kg, då jag bestämde mig att se till att komma ner i vikt innan vi får barn. 3v senare fick vi pluss på stickan, men det var inte meningen att vi skulle få just det barnet, så slutade i ma i slutet av juli.
    Genast efter det bestämnde jag mig för att ta tag i vikten igen, så att kroppen mår bättre när vi börjar försöka bli gravid igen. 

Än så länge har jag bara ändrat på mina matvanor (mindre kolhydrater, mera grönsaker, 5måltider/dag, unnar mig gott bara ibland). Blir en del vardagsträning i form av promenader till och från tåget, promenader på lunchrasten, trädgårdsarbete mm. Ibland kan jag också passa på att gympa lite framför en film eller serie. Kommer mest fortsätta satsa på maten denna höst och sedan när den är under kontroll och matvanorna sitter (sägs ju att det tar 3månader att bygga upp nya vanor)skall jag sakta plocka in mera träning i vardagen. 
    Kul att du också vill vara med...Du har samma filosofi som jag. För mig handlar det som att byta livsstil. Jag tror inte riktigt på alla dessa dieter som finns. Det fungerar säkert jättebra för att gå ner i vikt, men så fort man börja äta normalt igen så tror jag att man komma gå upp.

Motion är allt bra, särskilt vardagsmotionen. själv har jag i princip aldrig rört mig i mitt vuxna liv något nämnvärt, men nu är jag riktigt taggad.     
  • micksaan

Startade min viktresa förra måndagen med start på 105 kg. Gick upp 35 kg under graviditeten med dottern som föddes i slutet på mars. Startade då på 78 kg, vägde dock lite mer än jag ville så nu är mitt slutmål 70 kg. Jag ammar än så min metod just nu är promenad varje dag, endast lite gott under en av helgens dagar. Försöker hålla lite koll på kalorierna. Efter jag ammat färdigt blir det GI.

Vägde idag 103,5 så 1,5 kg ner på första veckan.

Svar på tråden Gå ner 30 kg eller mer?