• hjärtemamma

Gå ner 30 kg eller mer?

Någon mer här inne som behöver går ner 30 kg eller mer och vill kämpa tillsammans? Jag väger 95 kg idag ( har gått ner 1 kg) och mitt slutmål är 65 kg. Delmålet ligger på 80 kg. Någon som vill hänga på? Man blir mer motiverad tillsammans med andra tycker jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-19 08:30
    Kan tillägga at jag kommer försöka gå ner i vikt genom att ändra livsstil. jag har ändrat mina matvanor, försöka motionera i någon form varje dag och bara äta godis eller andra sötsaker på lördagar.

• Svar på tråden Gå ner 30 kg eller mer?
  • Mamma till 3 M

jag hänger gärna på här.. har ca 30 kg att gå ner!

startvikten den 8/8 var 98,4 kilo.. de högsta jag vägt nånsin som icke gravid.
    Vikten idag är 95,4 kg..

Ska ha en paus på våran all inclusive resa som bär av den 4/9 men kör på innan och efter den! :)

Jag äter nyttigare o skippar godis/läst/snabbmat.. änsålänge har motionen fått vänta då jag är mitt uppe i inskolning med barnen men efter fredag kommer jag få ledig tid att rymma iväg till gymmet! :) 

• hjärtemamma
    micksaan skrev 2012-08-20 09:46:56 följande:
    Startade min viktresa förra måndagen med start på 105 kg. Gick upp 35 kg under graviditeten med dottern som föddes i slutet på mars. Startade då på 78 kg, vägde dock lite mer än jag ville så nu är mitt slutmål 70 kg. Jag ammar än så min metod just nu är promenad varje dag, endast lite gott under en av helgens dagar. Försöker hålla lite koll på kalorierna. Efter jag ammat färdigt blir det GI.

Vägde idag 103,5 så 1,5 kg ner på första veckan.
    Vad kul att du vill vara med och bra kämpat att lyckats gått ner så pass mycket på så kort tid :)
  • hjärtemamma
    Mamma till 3 M skrev 2012-08-20 10:24:52 följande:
    jag hänger gärna på här.. har ca 30 kg att gå ner!

startvikten den 8/8 var 98,4 kilo.. de högsta jag vägt nånsin som icke gravid.
    Vikten idag är 95,4 kg..

Ska ha en paus på våran all inclusive resa som bär av den 4/9 men kör på innan och efter den! :)

Jag äter nyttigare o skippar godis/läst/snabbmat.. änsålänge har motionen fått vänta då jag är mitt uppe i inskolning med barnen men efter fredag kommer jag få ledig tid att rymma iväg till gymmet! :) 
    Hej vad roligt att du också vill vara med här. Lättare och gå ner i vikt om man är fler i samma situation som kämpar tillsammans. Vi verkr vara en del här inne som kör på samma filisofi. Nyttigare mat och mindre godis och sötsaker.
  • hjärtemamma

igår startade jag en blogg för att få ner mina tankar angående min träning, men också för att motivera och trigga igång mig själv lite. Än så länge har jag inte hunnit skriva så mycket, men är ni nyfikna så gå in på: hjartemamma.wordpree.com  

• Mamma till 3 M
    hjärtemamma skrev 2012-08-20 10:57:24 följande:
    igår startade jag en blogg för att få ner mina tankar angående min träning, men också för att motivera och trigga igång mig själv lite. Än så länge har jag inte hunnit skriva så mycket, men är ni nyfikna så gå in på: hjartemamma.wordpree.com  
    bloggen hittades inte :(
  • Mamma till 3 M
    hjärtemamma skrev 2012-08-20 10:57:24 följande:
    wordpress? hittade nog rätt när jag ändrade till de :P
  • hymafr
    villbligravid2012 skrev 2012-08-19 21:39:51 följande:
    hej jag har gått ner 25 kg, men jag har 30 kg kvar...
    jag har testat lchf fram & tillbaka och det funkar bra för mig..
    men jag funderar på om jag skulle börja dricka pulver i 4-5 veckor

eller vad tycker ni?  
    Jag tycker du ska fortsätta med LCHF om det funkar för dig.
  • Nlie

Läser här och får inspiration, dock har jag inget viktmål då jag inte äger en våg. Jag kör på klädstorlekar och har sedan jag påbörjade min viktminskning i samband med att dottern föddes i januari gått ner 2 storlekar. lånade en våg i början på juli och hade då gått ner 21kg från att jag var höggravid och jag gick endast upp 12kg som gravid så jag vet att jag är på god väg. Om jag har ett viktmål så är det minst 10kg till och gärna en eller 2 storlekar till neråt!

Min taktik är inget socker och motion. Idag körde jag gympass på morgonen och simning på kvällen, då känner man sig rätt nöjd och mör ;)

• JS85
    Griffonmatte skrev 2012-08-20 09:40:04 följande:
    Hallå!

Här är en till!
    Vägde 96 kg den 30 juli nu och fick panik.

Mitt mål är runt 60 kg. Så 36 kg bort...

Idag är jag på dag 22 och har gått ner 7,8 kg.
    Bara resten kvar... Suck!

Men, mer motiverad än nånsin, så det känns sjukt bra!

Wow! Hur har du gjort? :)
Svar på tråden Gå ner 30 kg eller mer?