Inlägg från: tahira |Visa alla inlägg
  • tahira

Hur skulle du göra?

Jag skulle nog gå och möta och sedan nöja mig med en halvbra plats.

Jag tror inte att jag skulle ha så roligt om jag visste att en av mina kompisar stod där själv, eller var ledsen och åkt hem. Då är det bättra att dela upp "gruppen" så att alla åtminstone har någon att hänga med.

Sedan tycker jag att det skulle vara löjligt om kompisen verkligen blev sur. Ledsen och besviken, på sig själv kanske, förstår jag. Men sur? Det finns det ju ingen anledning att bli.

Det är tråkigt om man bestämt att man skall göra en sak tillsammans och någon hamnar utanför - det kan ju inte vara värt de bra platserna att någon är ledsen?

Jag har gjort det där många gånger, väntat in och stuckit och hämtat osv, eftersom min bästa kompis i högstadiet alltid var sen till allt. Inte hennes allra mest älskvärda persolighetsdrag kanske, men hon har blivit bättre med åren och hon är fortfarande min allra närmaste vän.

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • tahira
    Apotheosis skrev 2012-08-19 13:05:48 följande:
    Ingetdera. Jag skulle föreslå för vännen att dyka upp MINST 20 minuter innan tiden de andra förväntas dyka upp, beroende på hur sen han eller hon brukar vara kanske ännu tidigare. Fem minuter gör ju ingen större skillnad. :P
    Det där håller jag med om.

På högstadiet brukade jag alltid säga att saker började tidigare, och om det verkligen var jätte-viktigt att alla kom i tid så brukade jag gå hem och hämta min sena kompis innan vi mötte upp de andra vid tågstationen eller vad det var. De gånger jag kunde. Det blev ändå en del missade tåg. 
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • tahira

Jag skulle dock inte tycka att det var att "offra mig" att gå ut och möta henne. Man vill väl umgås, annars hade man ju inte bestämt att man skulle ses?

När vi var yngre hade vi med någon typ av tältpinne alltid på konserter, alltså sådana man kan fälla ihop, men som kan bli långa. Och så brukade vi knyta olika "flaggor" i dem och vifta med så att andra vänner och bekanta skulle hitta oss   

• tahira
    Lufsan skrev 2012-08-19 16:21:50 följande:
    Nej, har vänner som bor norr om stockholm och har varit där flera gånger själv på helgen och tunnelbanan går inte en gång i timmen på helgen. Tyvärr. 
    Men alltså "norr om Stockholm" är ett jävligt stort område. Det är klart att det är möjligt att det finns ett ställe där det går tåg en gång i timmen? Det står ju inte "tunnelbana" heller, utan "tågstation", så det kanske inte rör sig om just tunnelbanetåg.

Svar på tråden Hur skulle du göra?