• Anonym (voxra)

    Erfarenheter av Voxra?

    Hur har ni upplevt effekten av Voxra? Blev ni mer intresserade av omvärlden tex? Sinnestämning? Ska till läkaren snart och funderar på att be om denna...

  • Svar på tråden Erfarenheter av Voxra?
  • Lilith Dark

    Efter lite upp och ner och hit och dit med måendet första tiden så kan jag säga att jag nu mår riktigt bra efter att vi har hittat rätt dos för mig. Jag är mer stabil i humöret, mer energi och gladare.


    LILITH - Borderline och mamma lilith.se
  • Valaine

    Följer denna tråd! Käkar Citalopram atm. men är nyfiken på något som är verksamt mot ADHD också tills jag får min utredning. 

  • Anonym

    Jag fick så ont i muskler och leder i hela kroppen att jag nästan kollapsade efter ett par veckor. Alla biverkningar försvann ca 10 dagar efter jag slutade med voxra. Alla mediciner passar inte alla människor, hoppas voxra passar dig ts, jag har hört mycket gott om den.

  • Anonym (Anonym)

    Jag har tagit Voxra i 4 månader och innan dess har jag testat hela 19 sorter/varianter av antidep. Voxran var jättejobbig under insättningen och jag höll på att ge upp men så ökade vi dosen till 2 tabletter om dagen och allt förändrades då snabbt till det bättre. Jag känner att jag nu har ett psykiskt grundmående som aldrig förr. Att falla veckovis in i totalt mörker som tidigare känns långt borta. Rena lyckopiller finns inte. Vardagen innehåller för alla mer eller mindre upp och nedgångar. Jag rekommenderar starkt att man under insättningen har någon att prata med. Det är tyvärr inte lätt att få det stödet via vården idag men försök och ge inte upp!
    Stöd finns i detta och andra forum. Skaffa kanske någon som du kan chatta med. Någon som förstår och stöttar.
    Jag var verkligen i ett skede med många år bakom mig av depression och svår ångest. Sjukskrivningarna hopade sig år efter år och i och med det blev ångesten allt större och panikattackerna allt mer frekventa. Nu när jag stått ut med Voxrans tuffa start så har allt vänt. Jag trodde aldrig att jag kunde bli "normal" och "frisk". Inte jag. Det var helt kört.  
    Nu, efter 3 måna med Voxra mår jag så mycket bättre att jag orkat ta mig ur ett förhållande med psykisk misshandel i hemmet som pågått i ca 6 år.

Svar på tråden Erfarenheter av Voxra?