• Anonym (Vet inte)
    Äldre 22 Aug 21:32
    2308 visningar
    15 svar
    15
    2308

    Gravid på naturligt sett, 2 barn med hjälp av IVF. Abort?

    Mirakel händer tydligen ...... Har aldrig lyckats bli gravid på naturlig väg, har två barn med hjälp av ivf/icsi. Nu har jag blivit gravid, vi var klara med barn och har det så bra nu. Sonen är bara 8 månader. Jag vet inte vad jag vill, velar så mkt. Vet inte om jag orkar en graviditet till.... Viktuppgång/foglossningar mm. Sambon tycker en abort vore bäst. Rädd att ett barn till tar knäcken på förållandet. Är så rädd att ångra mig.

  • Svar på tråden Gravid på naturligt sett, 2 barn med hjälp av IVF. Abort?
  • Anonym (Vet inte) Trådstartaren
    Äldre 23 Aug 07:24
    #2

    Precis....det är ju så man känner.... 9 år utan att bli gravid, så händer detta!!! Men ena delen av mig orkar inte

  • Anonym (Vet inte) Trådstartaren
    Äldre 24 Aug 19:39
    #4

    Samma här Oj! Då kan man verkligen börja undra, kanske är meningen att ni skall ha ett barn till..... Jag har pratat med en kurator, vänner, familj....blir inte så mkt klokare...känns som jag inte kan bestämma mig....är mest rädd att man ångrar sig när väl aborten sätter igång,,,blödningen osv... Så grymt hela situationen, på ngt sätt.

  • Anonym (Vet inte) Trådstartaren
    Äldre 25 Aug 19:51
    #6

    Skönt att du aldrig ångrade dig..... Det lutar ju åt abort här... Men rädd att jag ångrar mig när man ser allt blod. Väldigt nervöst inför aborten. Rädd Ja det är mkt man inte orkar med när det gäller att vara gravid... Börjar också må illa, känslig för lykter osv...

  • Anonym (Vet inte) Trådstartaren
    Äldre 28 Aug 10:23
    #11
    Anonym skrev 2012-08-27 21:01:12 följande:
    Kunde varit jag som startat tråden... Är också naturligt gravid efter två IVF-barn. har stopp i båda äggledarna så jag ska inte kunna bli gravid. Känner också att jag är nöjd med de två barn vi har och ganska trött och sliten med dålig sömn etc. Hade kanske varit en annan sak om det var för ett år sedan, men nu börjar vår minsta bli lite större och vi har verkligen sett fram emot bättre sömn, att kunna göra andra saker med barnen, att ha mer tid för varandra, kunna ha barnvakt o åka bort på tu man hand etc. kanske ett egoistiskt tankesätt men vi känner oss "färdiga". Samtidigt är det ju helt sjukt med två IVF och en abort... Har inte varit på VUL ännu så jag hoppas inte det gått allt för lång tid...känns jobbigare då.
    Ja visst är livet bra konstigt....vi har valt abort, tog tablett igår...skall in på lasarettet imorrn och ta dom andra två...känns rätt ok just nu, är bara rädd att allt kommer när väl man ser allt blod

    Håller med dig, om att man sett framemot att göra saker tillsammans... Tycker vi har rätt att vara lite "ego" så som vi har kämpat för att få två underverk.

    Hoppas allt ordnar sig 
  • Anonym (Vet inte) Trådstartaren
    Äldre 28 Aug 21:36
    #14
    Anonym skrev 2012-08-28 20:42:56 följande:
    Du har så rätt att vi har rätt att vara lite ego...och det måste ju finnas ork till de barn vi redan satt till världen också. Hoppas det blir bra med aborten.Du är modig! Ska in på måndag och kolla hur långt det gått. Som grädde på moset var det två i min arbetsgrupp som berättade att de är gravida och väntar smått i februari och mars... Ja, ja... Livet är underligt!

    Lycka till du med.... Följ hjärtat, den första känslan man brukar få är ofta vara den rätta.
    Anonym (samma här) skrev 2012-08-28 21:21:49 följande:
    Lycka till imorgon ts! Jag blödde mindre än en vanlig mens och det gjorde inte särskilt ont. VUL på torsdag här. Har väntat i två veckor på tid :( Just nu vill jag bara att det ska vara över.

    Tack va snällt, ja det är smärtan jag är rädd för. Skönt när allt är över....
Svar på tråden Gravid på naturligt sett, 2 barn med hjälp av IVF. Abort?