• Linnéablomma

    kan jag vara gravid eller har jag fått en könssjukdom?

    Den 25 maj gjorde vi en privat insemination. Jag har gjort tre neg grav.tester. sista i början på juni. Och mensen kommer. Den är dock annorlunda. Jag små(!)blöder(typ blodig flytning) i två dagar innan och sen är det mindre och kortare än vanligt.
    Efter inseminationen har jag fått RIKLIGA vita, luktfria flytningar. Jag har tagit två kurer mot svampinfektion. men det blev ingen större skillnad.
    Jag tycker att mina bröst är blåsprängda. Och jag har känningar i livmodern. Igår och därefter någon enstaka gång hade jag som rejäla nervryckningar. Just nu drar det liksom i livmodern. Jag har dessutom haft extremt ont i ländryggen i några dagar, vilket jag inte brukar ha. jag har gått som en krokig gumma.
    Om jag inte hade mens så skulle jag (såklart) fundera mer på om jag var gravid. Jag skulle vara i 14e veckan nu. Eftersom jag har en gravt bakåtlutad livmoder så skulle min mage synas senare. Men i slutet av juni hade jag en mage som verkligen såg ut som en liten gravidmage(ingen vanlig tjockmage). sen kom det ut något som såg ut som ett foster! Det var en tydlig liten vit ryggrad och formen var precis som på ett 5 veckors embryo samt att det var som ådror på.
    Jag ska till gyn på måndag så då får jag ju allt svart på vitt. Förmodligen är det en könssjukdom?
    jag vill inte ta något gravtest. För jag känner mig så fånig. Och jag är ju inte gravid. Fast jag har läst om folk som har haft mens och ändå varit gravida. Något konstigt är det i livmodern och det är inte svamp.... ? Jag låter kanske helt knasig och det är jag kanske också... men strunt samma.

  • Svar på tråden kan jag vara gravid eller har jag fått en könssjukdom?
  • Linnéablomma

     jag har kollat på bilder och det liknar det som jag såg. ryggrad kanske man inte kan kalla det. en markerad rygg?
    Jag är ingen barnmorska så jag kan säkert ha fel. Just nu är jag mest orolig för att jag har en könssjukdom.

Svar på tråden kan jag vara gravid eller har jag fått en könssjukdom?