• Anonym (Skraj)

Rädd för min date

Jag ska snart låta en man komma hit över en helg. Vi har pratat över nätet. Båda är på det klara med att det bara är sex som gäller, det är inget kärleksmöte eller med sikte på att vi ska bli pojkvän eller flickvän - även fast vi gillar varandra än så länge. Jag hade hört talas om denna kille ev bekanta, att han gillar samma sak i sängen som jag gör, d.v.s hårda tag mot tjejen så jag kontakta honom. Problemet är att han verkar gilla betydligt mycket mer grövre saker än mig. Jag har sagt vad jag vill och tänder på och vad jag inte vill men jag tror inte han bryr sig, jag får lite dubbla budskap. Jag är lite rädd att han verkligen kommer plåga mig, men jag kan inte låta bli att träffa honom ändå.

Är jag vansinnig? 

• Svar på tråden Rädd för min date
  • MickeN1973
    Anonym (Skraj) skrev 2012-08-27 23:28:41 följande:
    Nej, absolut inte. Det har jag upplyst honom om, och jag är tämligen övertygad om att han kommer respektera det.

Nä, visst är det en risk. Det är det ju absolut.

Nej, det är sant att jag inte vet helt var mina gränser går. Jag har varit med män som slagit mig och strypt mig tills det har svartnat och tills jag börjar gråta. Men jag har aldrig känt att det har gått över gränsen. Jag har aldrig varit rädd. Full med adrenalin och känslor men inte rädsla. Ingen av de herrarna drog det längre än så, så jag vet inte var min gräns går nej.

Visst kan man se det som självdestruktivt att ta denna risk. Men det är ju en risk att ta med hem en man från krogen en lördag också. Han kan också vara en sexmördare.

Utifall han är erfaren och bra på det han gör då tar han dig över gränsen,  men inte så långt att du ångrar dig.

Och du har ett eget ansvar att stoppa leken om det går för långt  
  • Silversäl
    MickeN1973 skrev 2012-08-28 01:24:42 följande:
    Sitter du och säger att folk som gillar hård S/M ska söka hjälp?

är det så att man vill bli skadat på ett sånt vis att man mår dåligt av det så bör man nog söka hjälp, ja. om det inte är så att man vill må dåligt.
    troligtvis var det, det som personen syftade på.
  • MickeN1973
    Silversäl skrev 2012-08-28 01:31:15 följande:
    är det så att man vill bli skadat på ett sånt vis att man mår dåligt av det så bör man nog söka hjälp, ja. om det inte är så att man vill må dåligt.
    troligtvis var det, det som personen syftade på.
    När är det för hårt (för mycket) tycker du?
    Waterboarding är det för mycket?  

• Anonym
    Silversäl skrev 2012-08-27 23:57:38 följande:
    Inte nödvändigtvis faktiskt..
    en man man tar en från krogen som man inte känner kan ju vara precis hur som helst? hur ska man veta?
    Förvisso har den kille som TS pratar om uppvisat tydliga tecken på att han inte är helt safe.. men en människa man träffar på krogen behöver inte vara mer safe bara för att han verkar trevlig. man tar en risk där med, även om det i TS fall är mer uppenbart att hon tar en risk.
    Så du menar alltså att det är lika stor risk att random man från krogen gör en illa som att ts' "flirt" gör det, som man dessutom VET har skadat kvinnor tidigare? Det är inte min erfarenhet av män, men ok. Nej, man vet givetvis inte när man tar någon från krogen, men risken är STÖRRE för ts. Det var allt jag sa.
  • SeaDragon
    MickeN1973 skrev 2012-08-28 01:24:42 följande:
    Sitter du och säger att folk som gillar hård S/M ska söka hjälp?

Det beror på vad man menar med "hård", men det är väl inte så sunt att bli allvarligt skadad?

Jag pratar om våld som kan ge bestående men, inget annat.

Skulle du be någon som vill hoppa från en bro att söka hjälp? Skulle du be någon som vill vara under vattnet tills h*n svimmar att söka hjälp? Båda ganska riskfyllda aktiviteter. 

Eller varför inte någon som tänder på att skära av sig kroppsdelar?

S/M under kontrollerade former är sällan skadligt men grov misshandel eller våldtäkt kan faktiskt ge permanenta skador. Vet man inte det, bör man läsa på lite.
  • SeaDragon

Håller förövrigt med tidigare talare, du får göra vad du vill TS, det är ditt liv, men låt oss slippa "snyft-trådar" om det skulle gå snett.

• Baginbox
    SeaDragon skrev 2012-08-28 10:18:47 följande:
    Håller förövrigt med tidigare talare, du får göra vad du vill TS, det är ditt liv, men låt oss slippa "snyft-trådar" om det skulle gå snett.
    Fast det vore ändå bra om hon skrev om det går åt skogen, androm till varnagel...
  • Anonym
    Baginbox skrev 2012-08-28 10:41:05 följande:
    Fast det vore ändå bra om hon skrev om det går åt skogen, androm till varnagel...
    Ts går ju med öppna ögon in i något som hon kanske inte reder ut, det kommer förmodligen andra också att göra även om de läser om att ts blivit påsatt med ett järnrör i analen under tiden hon fått sitt huvud doppat i toastolen. Det verkar ju hos en del finnas en självdestruktivitet som de inte önskar göra något åt, inget annat än att fortsätta låta den härja. 

Ts: ingår det i njutningen att vara rädd före och ledsen och ångerfull efteråt?  
  • SeaDragon
    Anonym skrev 2012-08-28 10:46:35 följande:
    Ts går ju med öppna ögon in i något som hon kanske inte reder ut, det kommer förmodligen andra också att göra även om de läser om att ts blivit påsatt med ett järnrör i analen under tiden hon fått sitt huvud doppat i toastolen. Det verkar ju hos en del finnas en självdestruktivitet som de inte önskar göra något åt, inget annat än att fortsätta låta den härja. 

Ts: ingår det i njutningen att vara rädd före och ledsen och ångerfull efteråt?  
    Min erfarenhet är också att S/M-lekar under kontrollerade former sällan är farliga eller självdestruktiva, men det TS beskriver är något annat. Det har oftast sina orsaker, även om "utövaren" kanske inte inser det själv.

Seriösa BDSM-utövare tar också avstånd från sådant.

Jag undrar också om TS till fullo inser att de "sadister" som finns där ute ofta är väldigt duktiga på att leta upp lätta offer. Trasiga tjejer och killar som inte förmår sätta gränser osv. Och som aldrig skulle anmäla dem (eller bli trodda om de gjorde det).
  • Silversäl
    Anonym skrev 2012-08-28 08:26:12 följande:
    Så du menar alltså att det är lika stor risk att random man från krogen gör en illa som att ts' "flirt" gör det, som man dessutom VET har skadat kvinnor tidigare? Det är inte min erfarenhet av män, men ok. Nej, man vet givetvis inte när man tar någon från krogen, men risken är STÖRRE för ts. Det var allt jag sa.
    ehmm.. sa jag att det är lika stor risk?
    Jag skrev att även det är en risk. Hur stor den är, är svårt att veta. Men att det här är uppenbart att TS tar en risk.
Svar på tråden Rädd för min date