• Jolly J

    Barnvakt 8 månaders bebis

    Hur tänker ni kring att lämna en 8 månaders bebis till farmor och farfar i ett par timmar? Hon träffar dem ganska ofta men är väldigt mammig just nu. Jag är rädd att det ska göra henne otrygg.


  • Svar på tråden Barnvakt 8 månaders bebis
  • goabarn77

    Jag skulle undvika det i mammiga perioder. Men där tänker alla olika.

  • Lilla fjunet

    Jag har från början låtit min mamma passa min gosse, det har varit guld värt att få lite avlastning. Nu är han2 år och världens tryggaste barn. Så länge man håller sig till vå och vana personer som passar , så tror jagbara att d kan va bra för barnet att bli lite passat.

  • narie24

    Jag har gjort det, med båda våra små. Kan inte uttala mig för framtida men, men har inte uppstått nåt "problem" vid tillfället.
    Är barnet inne i en skör period skulle jag nig vänta lite.

  • Lilla fjunet
    Lilla fjunet skrev 2012-08-24 20:55:19 följande:
    Jag har från början låtit min mamma passa min gosse, det har varit guld värt att få lite avlastning. Nu är han2 år och världens tryggaste barn. Så länge man håller sig till vå och vana personer som passar , så tror jagbara att d kan va bra för barnet att bli lite passat.

    Få personer skulle det va.
  • Sofie 158

    Vi har från början låtit våra familjer vara med mycket. Vi hälsar på flera gånger i veckan och dom känner sonen nästan lika bra som vi gör.

    Därför har inte vi några problem alls med att lämna bort honom ibland om vi ska göra något då han inte kan vara med.

    Det är du själv som känner bäst om ni känner er trygga med den som ska passa samt om ni själva tycker att det känns bra att lämna bort en stund.

    Hoppas det löser sig för er :)

  • Konstantine

    Ifall varken du eller hon vill att hon ska bli bortlämnad/lämnad så är det väl bäst att undvika det.
    Farmor och farfar har flera år på sig att va barnvakt, om det nu är det det handlar om. 

  • skogsvitter

    Bebisen är ju mitt i separationsfasen så det skulle jag absolut undvika just i den här åldern, i synnerhet om ingen av er känner er bekväma med det ens När separationsångesten lugnat sig så är det mer lämpligt att ha barnvakt.

  • Flickan och kråkan

    Jag hade inte gjort det med mina i den åldern. Vi träffar våra familjer ofta (framför allt farmor och farfar som bor väldigt nära) men i den åldern var det inte aktuellt att lämna dem någonstans. Idag är de 4,5 år respektive snart 3,5 år och tycker om att vara FF med farmor och farfar eller morfar eller moster.

Svar på tråden Barnvakt 8 månaders bebis