• Cassa78

Ngn idé att försöka sälja bebiskläder på Blocket?

Ja som rubriken lyder, är det ngn idé att försöka sälja bebiskläder på Blocket? Strl 50/56 upp till ca 74.
    Är det svårsålt? Ngn som har tips om vart man kan försöka sälja de annars? Inte så att jag vill tjäna pengar på dem, kan lätt sälja vissa av plaggen för 10:- eller så men det handlar mest om att jag inte vill slänga dem för många av plaggen är i väldigt fint skick och en del inte ens använda.

• Svar på tråden Ngn idé att försöka sälja bebiskläder på Blocket?
  • Cassa78

Har ingen aning om hur Tradera funkar då jag aldrig använt det. Men har ngn aning om att man behöver typ PayPal konto eller så för betalning?

Har sålt och köpt på Blocket tidigare.

• Annelie 76

Jag tror det, annars Tradera. Eller om du inte nödvändigtvis vill ha pengar för dem utan bara vill att de ska användas så skänk dem till välgörenhet. Röda Korset har ibland att man kan ge dem till hjälpsändningar dvs de säljs inte utan skickas till katastrofområden, ring dem och hör efter om du är intresserad av det.

• Simbelmynë

Jag fick sålt ett paket på blocket med pojkkläder strl 50-56. Men man får nog sätta ett ganska lågt pris på paketen för att det ska locka. När dottern nu växt ur sina första babykläder valde jag att skänka dom till öppna förskolan som arbetar genom socialtjänsten. Tycker det känns bra att kläderna kommer till användning

Andra kläder efter mitt äldre barn har jag satt upp till försäljning på öppna förskolan. Du kan ju också kolla om det är på gång någon barnloppis i din kommun, eller kolla via facebook.

• Annelie 76
    Annelie 76 skrev 2012-08-25 08:14:39 följande:
    Jag tror det, annars Tradera. Eller om du inte nödvändigtvis vill ha pengar för dem utan bara vill att de ska användas så skänk dem till välgörenhet. Röda Korset har ibland att man kan ge dem till hjälpsändningar dvs de säljs inte utan skickas till katastrofområden, ring dem och hör efter om du är intresserad av det.

Du behöver bara en mailadress, en riktig adress och ett bankkonto för att sälja grejjer på Tradera. Och en del tålamod.

• Tisa83

Jag sålde nyss ett klädpaket på blocket stl 50-74. Ca 30-40 plagg. Det var väldigt lättsålt. Annonsen kostade 10 kr och jag fick 400 för kläderna :)

• GrönaDruvan

Är det inga märkeskläder så kan du räkna med att inte få så mycket för kläderna även om dom är fina. Speciellt på tradera. Jag lägger aldrig ut "vanliga" kläder där längre för många av plaggen såldes för 1-5 kr och då är det så mycket jobb för en sådan strunt summa!

• Mammat3

Vi sålde alla våra kläder på blocket allt från 50-86 både flick- och pojkkläder. Gjorde klädpaket på varje storlek och sålde dem så. Pojkkläderna blev vi av med på en gång flickkläderna hade vi kvar 1 månad tror jag. Men vi tjäna ändå rätt så okej tycker jag fick 2000 för kläderna där så vi är nöjda iallafall :)

• Cassa78

Ska kolla upp hur Tradera fungerar! Glad Jag brukar skänka rätt mkt kläder och skor till Läkare utan gränser och Röda korset överlag, året runt faktiskt men nu tänkte jag skulle testa sälja min dotters kläder för jag köper oftare kläder till henne än till mej själv och hennes pappa. Hon växer ju Skrattande Och kan jag sälja lite kläder och få 150 :- och kunna köpa en ny tröja till henne för de pengarna så är ju det toppen.

Kollade faktiskt med ÖF häromdagen då jag vet att de har loppis 2 ggr om året, men fick höra att kläder i storlekarna för barnen första året särskilt 50-74 är svårsålt och de ofta får in mängder av de kläderna.

Verkar vara skilda erfarenheter av att sälja på nätet och Blocket. Ni som fått ert sålt, vart i landet bor ni? Kan tänka mej att det är skillnad. Själv bor jag i Sthlm och här kanske det är svårsålt?

• Tessan24

Här i jämtland har vi en grupp på facebook där man köper och säljer barnartiklar, tror vi är över 2000 medlemmar. Då slipper man annonskostnad och allt finns att hämta/lämna på korta avstånd så man slipper skicka. Om du har facebook kan du ju kolla om det finns någon sån grupp för din stad, eller kanske starta en själv! :) Vi har grupper på FB för allt möjligt här, tex. sålde jag min 8 år gamla soffa för 10000:-, så det finns lätta sätt att tjäna pengar :)

• Takex

Om du inte har som mål att dra in någon jättesumma på kläderna så hade jag kanske tittat runt efter en yngre mamma eller någon med lite tung ekonomi som kunde få köpa dom för en symbolisk summa som 150 kr.

Svar på tråden Ngn idé att försöka sälja bebiskläder på Blocket?