• Anonym

Försöker och försöker - hon vill men sen dissar hon mig

Somnade vid matbordet!? Oj då

Då har du lite och jobba med. Du måste nog prata med henne i lungn och ro om hur du känner det. Få henne att öppna sig för dig. För något är ju fel. Väldigt fel!

• Anonym

Ingen massage, inget förutbestämt.

Krav är avtändande.

Och man känner krav.

Jag älskar sex, men min man blir kåt så mycket fortare än  mig

vilket leder till att jag ofta inte vill ha sex.

Varför?

För att så fort han tänder till känner jag mig tvungen att  bestämma mig för

om jag kommer vilja ha sex så jag kan avsluta i tid om jag inte vill.

DET slutar då alltid med att jag INTE vill.

Bryt mönstret med din fru, sluta tjata om massagen.

Lägg dig hos henne, ge henne en puss & en klapp och avsluta sen.

Ta det successivt.

Då kommer henne tankebanor förändras & kraven släppa.

• Anonym
    Anonym (Dissad) skrev 2012-08-28 14:50:47 följande:
    Sex föder sex - så är det.
    Nu försöker jag nå fram till henne till att ge henne massage eller få duscha ihop. Där befinner jag mig. Steget till att "ikväll har vi sex för det var så länge sedan" ligger inte inte synhåll. Hon (vi) kommer förmodligen aldrig bli så öppna o säkra på sexualiteten - tyvärr. Annars tror jag sten hårt på ditt förslag.

Nej det är inte alltid så att "sex föder sex". Har jag sex när jag inte är speciellt sugen blir sexet rätt tråkigt och inte speciellt skönt, vilket inte ger mig någon mersmak. Har jag sex när jag är riktigt kåt är sexet helt underbart och jag vill bara ha mer och mer.
  • Anonym
    Anonym (Dissad) skrev 2012-08-28 16:02:34 följande:
    Sex föder sex om man är sugen - ändrar vi till då.

Fast jag har varit med om att inte vara alls sugen på sex och sedan när man väl har det - har det blivit suveränt.
    Ja alltså det finns ju gånger jag inte är sugen alls, men blir det under sexet och då blir det ju bra, men är jag inte speciellt sugen under hela sexet känner jag inte så mycket faktiskt och det är tråkigt!.
  • Anonym
    Karl71 skrev 2012-08-28 16:14:02 följande:
    Tro mig, jag vet hur du mår.   Signaturen "dissad" är precis så det känns...

Efter ett antal år i samma sits röt jag till ordentligt under en kväll på stan, bara hon och jag, inga barn.  Förklarade att det inte bara handlar om orgasm utan att jag längtar efter hennes närhet etc.   Förklarade även att jag förstår att det är lätt att fastna i en bubbla kring barn, hus och hem men att vi MÅSTE ta oss ur detta tillsammans och hitta tillbaka till varandra.   Som du ser av min egen tråd hände inget mirakel efter detta samtal.  Det går inte att prata till sig sex men jag lyckades i alla fall skaka om henne lite och få henne att börja engagera sig om än så lite...

Efter mitt lilla utbrott försöker jag ta tjuren vid hornen och tala om detta vid tillfällen då jag inte är arg och understryka vikten av att vi hittar tillbaka.   Hela tiden understryker jag att jag inte är övertygad om att allt är hennes fel utan är villig att rannsaka mig själv...

Lycka till

Du säger att det inte handlar om orgasm utan närhet, varför måste ni ha sex då? Går ju få närhet på annat sätt tänker jag, för du säger ju att det inte handlar om orgasmen??
  • Anonym
    Anonym (Dissad) skrev 2012-08-28 19:10:52 följande:
    ^^ Hon orkade inte fixa någon mat skall det naturligtvis vara ovan ^^

Att jag då själv skulle stå vid spisen och spela någon slags Big Jim finns inte. Jag sa -"Jaha, vad skall du göra istället... "    -"Vet inte.. kanske lägger mig o läser"   Jag tog på mig jackan och gick ut - o nu sitter jag här.
    Lagar du aldrig mat eller vadå?
  • Anonym
    Anonym (Dissad) skrev 2012-08-28 19:10:52 följande:
    ^^ Hon orkade inte fixa någon mat skall det naturligtvis vara ovan ^^

Att jag då själv skulle stå vid spisen och spela någon slags Big Jim finns inte. Jag sa -"Jaha, vad skall du göra istället... "    -"Vet inte.. kanske lägger mig o läser"   Jag tog på mig jackan och gick ut - o nu sitter jag här.
    Men du, var rak mot henne. Du borde istället ha sagt som det var, "Jag hade längtat och sett fram emot en kväll med dig och jag blir otroligt besviken när du hela tiden kommer med undanflykter så fort vi ska göra något, bara du och jag. Är det något som har hänt som jag behöver veta om?"

• Anonym

Jag fattar inte, varför kunde inte du fixat maten då??

• Anonym
    Anonym (Dissad) skrev 2012-08-28 20:38:10 följande:
    Gråter Naturligtvis skulle jag ha sagt så. F-n... det kom inte ord.  Känner mig så nere.
    Shit vad jag känner igen mig!

Var i exakt samma sits för inte så länge sedan.

Nu har jag lyckats få till en förändring i alla fall.
    Jag sa så här till henne, helt lugnt och sakligt.

"Förstår du vikten av att vi hittar tillbaka till ett sexliv? Förstår du allvaret i detta?
    För mig funkar det inte längre" 
     "Förstår du allvaret?" 
    För mig finns inget mer utrymme för ursäkter".

Nu hade några vi känner separerat helt nyligen bla pga sexbristen - som också var kvinnas avståndstagande som var upphovet till det.
    Det påverkade nog henne för hon förstod att nu är hänger det på en skör tråd.
    Hon fattade att det var slutdribblat. Nu har hon verkligen skärpt sig.

Vet inte om det hjälper dig Men jag hoppas det!
    Jag tror att du måste förklara allvaret för henne. Ge henne en sista chans. Ni har ju barn ihop och allt.
    Lycka till broder!

• Anonym

Hon säger att hon saknar dig och älskar dig. Vad kan då vara fel med tanke på hur mycket du anstränger dig?

Det slår mig att det kanske är du som på något sätt fått henne att inte klara av närheten till dig. Svikit henne på något sätt eller varit otrogen. Kan hon fått höra någonting som är sant, elakt skvaller, vad vet jag. Men hennes agerande tyder på det. Har du otur klarar hon inte av att komma över det oavsett vad hon känner för dig.

• Anonym

Själv är jag sjukt trött att höra kvinnor som pratar om att de bara vill ha närhet. Att kramas och pussas är trevligt men det kommer aldrig bli ett substitut för sex. Den närhet och själarnas samklang man får vid sex får man inte av annan närhet även om det är trevligt också. Har man inte sex då tappar jag även lusten till annan närhet. Och tvärtom.

Har själv varit med om att ha fullständig sextorka under en lång period. När väl sexlivet startade på nytt (på mitt inititativ) så fick jag en helt annan lust till annan närhet också. Spontana kyssar, ge fotmassage i tv-soffan m.m.

Men att ha närhet med någon som inte alls är intresserad av sex blir falskt iaf för mig. Fär då tänker man hela tiden "undra om hon kan få lust till sex nu" vilket märks och då fortsätter den negativa spiralen nedåt. Hon känner sig "stressad" (måste vara en oerhörd press att vilja ha sex med den man älskar ju).

Finns bara ett sätt. Det är att välja en partner som har en matchande sexlust. Gäller både om man har hög el låg sexlust.

• Anonym
    Finis skrev 2012-10-19 10:01:30 följande:
    Det där var ju väldigt förenklat. Man kan ju ha samma sexlust när man träffas. Sen förändras omständigheterna under åren. För båda.
    Män och kvinnor ÄR olika. Du kan inte ha närhet och ömhet utan sex. Många kvinnor kan inte ha sex utan närhet och ömhet.

Nu menar jag alltså inte att jag måste först ha sex och därefter närhet/ömhet. Mer att finns det inte ett i övrigt fungerande sexliv så avtar närhet/ömhet också. Känner jga mig sexuellt avvisad så har jag väldigt svårt att ge närhet och ömhet tillbaka.

Sen är det ju så att vissa vill bara ha närhet och ömhet men är inte speciellt intresserade av sex. Men som säger att de måsta ha närhet och önhet för att vilja ha sex. Men som ändå inte vill ha sex när de får det andra.

Sex skapar närhet. Inte bara psykologiskt utan rent fysiskt. Det utsöndras hormon vid orgasm och sexuell upphetsning som gör att man binds närmare till varandra.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-19 10:09:30 följande:

Nu menar jag alltså inte att jag måste först ha sex och därefter närhet/ömhet. Mer att finns det inte ett i övrigt fungerande sexliv så avtar närhet/ömhet också. Känner jga mig sexuellt avvisad så har jag väldigt svårt att ge närhet och ömhet tillbaka.

Sen är det ju så att vissa vill bara ha närhet och ömhet men är inte speciellt intresserade av sex. Men som säger att de måsta ha närhet och önhet för att vilja ha sex. Men som ändå inte vill ha sex när de får det andra.

Sex skapar närhet. Inte bara psykologiskt utan rent fysiskt. Det utsöndras hormon vid orgasm och sexuell upphetsning som gör att man binds närmare till varandra.

Men om man som kvinna inte får orgasm eller blir sexuellt upphetsad vid sex så utsöndras ju inte hormonet. Därför många kvinnor inte inser att man binds närmare till varandra.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-19 13:59:32 följande:

Men om man som kvinna inte får orgasm eller blir sexuellt upphetsad vid sex så utsöndras ju inte hormonet. Därför många kvinnor inte inser att man binds närmare till varandra.

Det är ju sant givetvis. Men då får man kanske börja där. Varför njuter inte kvinnan och/eller inte får orgasm? Beror det på något som mannen gör (eller inte gör) eller beror det på att kvinnan inte kan njuta av sex / få orgasm. Är det sistnämnda så får hon antingen försöka göra något åt det eller vara ärlig och berätta det för sin partner. Är det så att en partner verkligne inte vill ha sex och den andre vill det så får man antingen gå skilda vägar eller acceptera att partner får sex av någon annan. Men att mörka och komma med svepskäl är inte ok.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-19 14:04:23 följande:

Det är ju sant givetvis. Men då får man kanske börja där. Varför njuter inte kvinnan och/eller inte får orgasm? Beror det på något som mannen gör (eller inte gör) eller beror det på att kvinnan inte kan njuta av sex / få orgasm. Är det sistnämnda så får hon antingen försöka göra något åt det eller vara ärlig och berätta det för sin partner. Är det så att en partner verkligne inte vill ha sex och den andre vill det så får man antingen gå skilda vägar eller acceptera att partner får sex av någon annan. Men att mörka och komma med svepskäl är inte ok.

Det är väldigt vanligt att kvinnor inte njuter och inte får orgasm vid sex med partner. Män får ju skylla sig lite själva där att deras kvinna inte vill ha sex.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-19 14:07:01 följande:

Det är väldigt vanligt att kvinnor inte njuter och inte får orgasm vid sex med partner. Män får ju skylla sig lite själva där att deras kvinna inte vill ha sex.

Om det är så att kvinnans brist på orgasm beror på mannen så ja helt klart. Fast jag vet inte hur vanligt det är egentligen.

Om nu kvinnan får orgasm nästan varje gång man har sex och njuter av det men ändå inte är så intresserad av sex, vad beror det då på?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-19 14:12:23 följande:

Om det är så att kvinnans brist på orgasm beror på mannen så ja helt klart. Fast jag vet inte hur vanligt det är egentligen.

Om nu kvinnan får orgasm nästan varje gång man har sex och njuter av det men ändå inte är så intresserad av sex, vad beror det då på?

De allra flesta kvinnor får orgasm vid onani, vid sex med partner är det mycker mer sällan, så jo det beror på mannen. 

Jadu, 30 % av kvinnorna fejkar regelbundet  
Svar på tråden Försöker och försöker - hon vill men sen dissar hon mig