• CeciliaJL

    Cykelkärra och/eller cykelsitsar?

    Våra tvillingar är 6,5 månad och de båda börjar sitta stadigt själva. Så vi börjar fundera på cykelutrustning. Ni som har lite äldre tvillingar än oss, vad använder ni för något? Det känns ju som att sitta på en cykelsits är roligare då de kan känna luftdrag och så, men då måste man ju alltid vara två vuxna. I en cykelkärra räcker det ju med en vuxen men det känns tråkigare för dem. Man kan ju kanske ha båda men det blir ju en mastig kostnad.

    Hur har ni gjort? Har ni både kärra och cykelsitsar?

  • Svar på tråden Cykelkärra och/eller cykelsitsar?
  • strojes

    Vi hade bara cykelkärra till våra tvillingar. Har ett storasyskon också så vi hade en cykelsits och kärran för att få plats med alla barnen. Ena tvillingen i cykelsitsen och storasyster med andra tvillingen i kärran.

  • Eleonor01

    Har inte tvillingar men kan slå ett slag för cykelkärran. Vår går att använda även som vagn å joggningvagn. Fick olika hjul att montera på för olika ändamål. I kärran sitter de alltid torrt å varm. Det börjar ju närma sig höst å vinter. De kan även sitta å leka i den om de blir uttråkade :) vår har ett enormt lastutrymme vilket e kalas på alla sätt.

  • CeciliaJL

    Tack för svaren :)

    Hmm, ja då kanske vi ska kolla mer på cykelkärra alternativen. Vi är i fjällen en vecka per år ungefär och jag har läst att vissa av kärrorna även kan användas som pulka efter längdskidor. Men att då ska kostnaden gå upp väldigt mycket så det kanske inte är värt det.

    Ska kolla vad croozer kid 2 är för någon.

  • CeciliaJL

    När använder man kärran som vagn? Det känns inte som att man går med den på stan direkt? Iallafall inte inomhus? Känns ju smidigt om man ska tex ner på stan på någon marknad eller så. Då har man allt i ett (det har jag sett andra ha också)

  • JBack

    Jag slår ett STORT slag för cykelkärra. Vi har haft vår Nordic Cab sedan tjejerna var ca året och de älskar att åka i den, oavsett om det är som cykelkärra, joggingvagn (vagn) eller pulka. Nu när de är 2,5 år så klättrar de i den som fort de ser den och ber att vi ska ta en tur. När vi kommit tillbaka säger de bara "cykla mer". :)

    Jag körde med cykelsits till storebror och den funkade fint så länge han inte somnade vilket var väldigt vanligt när han var under 2 år, det gungade ju så skönt.

    Jag kan verkligen rekommendera Nordic Cab, visst dyr (6000-8000kr) men praktisk och enkel att använda och ta med sig på resor (allt packas ihop i själva kärran). Jag som gillar att gå mycket använde vagnfunktionen dagligen under min pappaledighet. Eftersom vagnen är så lättrullad och har mycket plats så funkade det fint att gå och göra veckohandlingarna. :)

  • JennyEliza

    Hej, tipsar om att använda dubbla cykelsitsar - en fram och en bak - tvillingarna kan ju turas om att få åka på första parkett! Enkelt, mycket roligare och du har full kontroll på dem. Se mer här från en annan tvillingmamma: lindabt.blogg.se/2012/july/cykel.html Lycka till!

  • CeciliaJL

    Det hade jag inte tänkt på :) vad häftigt :) det ska vi definitivt fundera vidare på. ser att ni har en kärra också?

Svar på tråden Cykelkärra och/eller cykelsitsar?