• stroje­s
    Äldre 28 Aug 13:50
    2891 visningar
    7 svar
    7
    2891

    Kalas för tvillingar

    Mina tvillingtjejer var bjudna till en förskolekompis på kalas helgen som var. Självklart hade de med sig vars ett paket till födelsedagsbarnet.

    Tanken slog mig hur det blir när det är de som bjuder på kalas.
    Ska deras kompisar köpa ett paket till var och en av tjejerna? Eller ska man dela upp det så att några av barnen köper till ena tjejen och de andra till den andra?
    Hur görs det/har det gjorts när ni andra med tvillingar har kalas?

  • Svar på tråden Kalas för tvillingar
  • Äldre 28 Aug 13:52
    #1

    Så länge de har gemensamma vänner och kalas ihop så köps det väl varsinn present, det skulle jag ta förgivet.

  • kataly­sator
    Äldre 28 Aug 13:52
    #2

    Nu är jag inte tvilling och har inte tvillingar, men på alla tvillingkalas jag varit på har det varit självklart att man ger presenter till båda barnen Glad I sällsynta fall har jag sett det hända att de fått någon gemensam present också, men då har det varit saker som man ändå leker med tillsammans.

  • Äldre 28 Aug 14:01
    #3

    Mina tvillingar tar varsin paket till födelsedagsbarnet eller barnen. 


    Veckans vägning var UNDERBAR! Följ mor och dotter med viktproblem på två olika sätt viktsaklart.bloggplatsen.se/
  • Äldre 28 Aug 14:33
    #4

    Nu är mina så stora och har inte några gemensamma kompisar alls.

    Men innan när de bjöds på samma kalas och de hade gemensamt kalas så tog de alltid med varsitt respektive fick varsitt.

  • Äldre 27 Sep 11:04
    #5

    När de är bjudna på kalas köper de varsitt paket till födelsedagsbarnet.
    När de själva har kalas får de varsitt paket av de som är bjudna.

    Det är ju två personer, så för mig är det en självklarhet!

  • Äldre 29 Sep 15:07
    #6

    jag tycker nog att de skall få varsin present, eller en present som man leker med tillsammans.. menar, skulle ju bli fel om man ger en nalle till två barn, men ett spel kan man ge till dem båda.

  • Äldre 29 Sep 15:10
    #7
    Dohgon skrev 2012-09-29 15:07:43 följande:
    jag tycker nog att de skall få varsin present, eller en present som man leker med tillsammans.. menar, skulle ju bli fel om man ger en nalle till två barn, men ett spel kan man ge till dem båda.
Svar på tråden Kalas för tvillingar