• e3lindvall

    hjälp, vi känner oss vilse !!!!

    Hej!

    Jag och min tjej Agnes har nu levt i hop en lång tid, och vi har länge pratat på barn.
    vi har ventilerat, diskuterat, fram och tillbaka. Men inte känt att det var tillfälle och passat, vi är lite rädda samtidigt som det här är någonting vill verkligen vill ....

    Och NU ÄR VI REDO! Nu känner att tiden är kommen. Vi har ett underbart förhållande, och vill nu utöka den kärlek vi har till varandra och bilda en familj.

    Vi är unga och känner oss lite vilse i djungeln av insemination.

    Vi känner att jag ska bära barnet, men vi är rädda för att barnet inte ska kännas "som en del av Agnes"
    vad finns det för möjligheter att få barnet att bli "bådas" om man nu tänker å gener och "delar" av en människa?

    Det låter möjligen flummigt och konstigt, naturligtvis skulle Agnes känna en "koppling" till barnet, även om man gör en insemination..
    Men jag hoppas ni förstår hur jag menar. . . . . .

  • Svar på tråden hjälp, vi känner oss vilse !!!!
  • Gaytjej

    Jag tror att sannolikheten att barnet kommer att kännas som bådas är stor :) De flesta regnbågsföräldrar jag känner till gör ingen skillnad på vem som burit och vem som inte burit barnet.

    Om ni efter funderande kommer fram till att det ändå är viktigt så finns det väl bara en variant i nuläget, och det är att den ena av er ställer upp med ägget och den andra med livmodern :) Detta är dock inte tillåtet i Sverige, och inte heller i Danmark - men i ett flertal andra länder.

    I teorin går det väl egentligen att sammanföra två kvinnors DNA i ett ägg, och det pysslas väl lite med det i forskningsvärlden också... Vi får väl se vad som händer i framtiden! Hade varit lite häftigt tycker jag, men inte mer än så. Vi har två barn, min fru och jag, och visst har vi pratat en del om genetiskt arv och så men nu när vi har dem här så spelar deras DNA allt mindre roll för varje dag som går!

    Lycka till!


    Regnbågspäron? Välkomna till vår grupp!: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/regnbagsfamiljer-108/forum
  • sina

    Jag har sett den här frågan komma upp många gånger på flera forum. Ett par vet jag åkte till London för en äggdonationsbehandling, men de allra flesta verkar landa i att det är alldeles för mycket pengar för något som i grunden inte är särskilt viktigt.

    Hade vi fått möjligheten att kombinera ihop vårt dna (lyckade försök har gjorts på möss - men det blir bara döttrar) hade vi gjort det, men det är inget jag går runt och sörjer. Och som Gaytjej säger, i de flesta familjer är det ingen skillnad på föräldrarna.

    Mitt barn är en del av mig. Vi delar inte blod eller gener, men hon är en del av mig.

Svar på tråden hjälp, vi känner oss vilse !!!!