• Pallas

Försurad kropp, hjälp mig basgöra den!

Anonym (sur?) skrev 2012-08-29 18:22:02 följande:
    Testa googla på urinsyra så blir du kanske mer upplyst.
    Eh, nä. Jag får bara upp hundratals blajsidor utan källor.
  • Pallas
    Anonym (syrra) skrev 2012-08-29 20:46:28 följande:

Det finns just nu ingen vetenskaplig forskning som talar om vad som är rätt...vad gäller kost! 
    Så då gör man vad? Kollar vad som finns på den vetenskapliga marknaden eller drar nåt ur arslet på måfå bara?
  • Pallas

Ragnar Berg, ja... När jag Googlar på honom för att få reda på vad det var han forskade om egentligen, så får jag upp en massa pH-balanssvammel som hänvisar till honom som nobelpristagare (det säger ju en del om deras källkritik.). Jag hittar honom dock inte i listan över nobelpristagare genom åren. Vad fick hans kollega priset för och vad hette han?

• Pallas

Hur var det med Ragnar Berg? Skulle gärna få ett svar på mitt inlägg #103.

• Pallas

Inte är det Talulah Gosh som kryper längre ned iaf... Sluta flytt amålstolparna hela tiden och svara istället på våra frågor. Eller ska vi tolka era undanglidningar som att ni faktiskt inte har några svar? Om man försöker leta information om det som ni pratar om så ligger det iaf nära till hands att tro...

• Pallas
    Anonym (syrra) skrev 2012-08-29 22:16:29 följande:
    Nu var det jag som skrev att TG sjönk, så jag antar inlägget delvis var till mig, eller?
    Och isåfall, vad är det jag inte svarar på? 
    Vem har sagt att du "är sur"?
    Vilka kroppsvätskor ska man mäta för att få reda på om man är sur och hur?

TS får gärna svara på frågan om Ragnar Berg; vad hette hans kompanjon och vad fick han nobelpris för? Varför refereras det till Berg som nobelpristagare på de pH-balanskvackarsidor jag hittar?

• Pallas
    Anonym (syrra) skrev 2012-08-29 22:23:10 följande:
    Dom kräver svar av oss som ser komplementen men jag har fortfarande inte sett nåt bra argument för varför det inte skulle funka!
    Bra skriver för övrigt, sanningen idag är nåt helt annat imorgon. Förutom att vi vet mkt om kroppen så måste vi också räkna med att kroppen förändras ngt för varje ny generation. Nya förutsättnignar, utvecklingen (eller avvecklingen) går framåt! 
    Jag är fullständigt öppen för att vi kommer få nya vetskaper om sådant vi inte haren aning om idag. Det du säger kan mycket väl stämma, MEN: jag vill ha någon form av rimlig grund att stå på. Cirkelresonemang, obskyra hemsidor och anekdoter biter inte på mig. Jag vill ha något som tyder ens det minsta lilla på att det kan förhålla sig som ni skriver, annars tycker jag att det är direkt olämpligt att laborera med pH-balansen i kroppen. Med det tankesätt du/ni representerar kan man ju lika gärna komma på i framtiden att intagande av bikarbonat och nässelpulver är livsfarligt.
  • Pallas
    Anonym (syrra) skrev 2012-08-29 22:24:38 följande:

Det har jag redan svarat på i den här tråden
    Jag vet inte men urin och saliv rekommenderas enligt en broschyr jag har. Har inga planer på att göra det i dagsläget. Måste läsa på mer!

Nåt mer du undrar?   
    Tack! (Även om jag inte hittar vem det är som sagt att du är försurad.)

Det är en hel massa jag undrar, men nu är det läggadags för den här surkärriingen!  
  • Pallas
    Anonym (sur?) skrev 2012-08-29 22:59:55 följande:
    Kroppen omvandlar citroner till basiska.

Jag antar att du har någon källa till det här? Just för att jag är så open minded, alltså tvärtom det jag blir anklagad för här i tråden, vill jag lära mig och utvärdera nya saker.

Fnihelvete, jag skulle ju lägga mig! 
  • Pallas
    Anonym (sur?) skrev 2012-08-29 23:18:59 följande:
    Klart du tvivlar.

Tror du att syrorna i kroppen har konstanta halter så kan jag förstå att det är svårt att tro att man kan börja må bättre bara genom att basgöra kroppen.

Hur var det där ett svar på stickkontakts inlägg? Fattar inte alls.

Väntar som sagt på svaret på mina frågor i inlägg #103, så jag äntligen kan gå och sova sen. 
Svar på tråden Försurad kropp, hjälp mig basgöra den!