• vintag­e
    Äldre 29 Aug 01:22
    6093 visningar
    38 svar
    38
    6093

    Attraherad av äldre?

    Har ibland känt att mycket yngre kvinnor har uppskattat min närhet och att jag kunde ha tagit vara på det, men avstått för att inte ses som snuskhummer. Men hur är det egentligen, kan du, kvinna, bli attraherad av en mkt äldre man? Inte av hans makt eller rikedom, utan av hans trygga och kravlösa famn? Eller av ngt annat?

  • Svar på tråden Attraherad av äldre?
  • Anonym (tjej 30)
    Äldre 30 Oct 11:52
    #21

    Är mkt attraherad och förälskad i en kollega som är 54 år. 

    Skulle mkt väl kunna tänka mig en romans med honom, men tror inte på något seriöst förhållande då ålderskillnaden innebär att vi befinner oss i så olika delar av livet o därmed olika intressen och kanske tankar kring hur man vill tillbringa livet. Men som sagt en affär/romans är lockande.

  • Anonym
    Äldre 30 Oct 12:28
    #22
    Anonym (fundersam) skrev 2012-10-29 20:53:49 följande:
    Det här känns helt hemskt, har en kanonbra sambo men han attraherar mig inte längre.... men det kanske är så det blir i förhållanden till slut? Och då dyker fantasier om andra upp.....
    Det kanske finns en eller flera orsaker till det i just din/er situation. Attraktion kan både vara plötslig och livslång. Kortvarig och intensiv. Tillfällig eller ökande. Både med den man lever med och med andra man stöter på i livet. Inget konstigt med det.

    Tror dock att det oftast, inte alltid, finns en anledning/orsak bakom tappad attraktion till någon. Likväl som det finns en orsak/anledning till just attraktionen till någon annan eller ny. Antingen något saknat eller nypåkommet. Ändrat beteende. Ändrat utseende. Eller va det nu än må vara.
  • Anonym (tjej 30)
    Äldre 30 Oct 12:35
    #23
    Anonym (fundersam) skrev 2012-10-29 20:53:49 följande:
    Det här känns helt hemskt, har en kanonbra sambo men han attraherar mig inte längre.... men det kanske är så det blir i förhållanden till slut? Och då dyker fantasier om andra upp.....

    Du är inte ensam!!!!!!
  • Anonym (Gänga­d)
    Äldre 30 Oct 12:41
    #24

    I bland får jag för mig att tjejer som är 20-25 år yngre flörtar (flirtar)  med mig. I o f s har jag samma kroppsform som när jag vann en badklädertävling för 25 år sen.

    Men jag intalar mig själv att de bara försöker vara trevliga utan baktankar. Vill inte för ngt pris i världen göra mig pinsam och få ryktet att vara en gammal snuskgubbe på gränsen till pedofil. 

  • Anonym
    Äldre 30 Oct 12:49
    #25
    +1

    Vad synd att vissa äldre verkar rädda för att ragga på oss yngre tjejer? Jag skulle bli glad om nån äldre gjorde det IRL :( 
     

  • Anonym (tjej 30)
    Äldre 30 Oct 12:52
    #26
    Anonym (Gängad) skrev 2012-10-30 12:41:48 följande:
    I bland får jag för mig att tjejer som är 20-25 år yngre flörtar (flirtar)  med mig. I o f s har jag samma kroppsform som när jag vann en badklädertävling för 25 år sen.

    Men jag intalar mig själv att de bara försöker vara trevliga utan baktankar. Vill inte för ngt pris i världen göra mig pinsam och få ryktet att vara en gammal snuskgubbe på gränsen till pedofil. 

    De kanske flirtar med dig för att vara trevlig men det kan nog likväl vara för att de tycker att du är attraktiv.

    Flirta lite (på skoj) tillbaka och se vad de vill, du har inget att förlora. När vi flirtar utsöndras hormoner (oxytocin) som gör att vi mår bra. Livet är kort!

    Du vet bara själv var dina gränser går så länge du inte försöker inleda en sexuell relation till en minderåring.
  • Anonym (funde­rsam)
    Äldre 30 Oct 13:07
    #27
    Anonym (tjej 30) skrev 2012-10-30 12:35:37 följande:

    Du är inte ensam!!!!!!
    Så himla skönt att höra att det finns fler!!! Bara älskar detta forum där man kan få prata om sina känslor utan att bli fördömd!
    Anonym: Visst är det så, man kan ju faktiskt sluta att vara kär helt enkelt är inget konstigt händer varje dag men är ändå en sån sak som känns otroligt jobbigt.
  • Anonym (tjej 30)
    Äldre 30 Oct 13:24
    #28
    Anonym skrev 2012-10-30 12:49:37 följande:
    Vad synd att vissa äldre verkar rädda för att ragga på oss yngre tjejer? Jag skulle bli glad om nån äldre gjorde det IRL :( 
     

    Håller med..

    ... måste nästan berätta om en härlig upplevelse jag hade i somras. Jag och min sambo stötte på en kändis på ett dansställe och han tog initiativ till att börja småprata med oss, bjöd på öl och annat. Vi är 30 år, kändisen 60 +. Han flirtade på som bara den... satte sig jättenära, blickar som dröjde sig kvar, fysisk beröring. Min sambo satt med och i aktog detta skådespel och verkade njuta av att se oss "leka"...     
  • Anonym
    Äldre 30 Oct 13:53
    #29
    Anonym (tjej 30) skrev 2012-10-30 13:24:57 följande:

    Håller med..

    ... måste nästan berätta om en härlig upplevelse jag hade i somras. Jag och min sambo stötte på en kändis på ett dansställe och han tog initiativ till att börja småprata med oss, bjöd på öl och annat. Vi är 30 år, kändisen 60 +. Han flirtade på som bara den... satte sig jättenära, blickar som dröjde sig kvar, fysisk beröring. Min sambo satt med och i aktog detta skådespel och verkade njuta av att se oss "leka"...     
    Får man fråga vem det var? :) 

    Jag är rädd nöjd med sambon som det är jag, är 19 och min sambo är 41.. ^_^ 
     
  • Anonym
    Äldre 30 Oct 13:54
    #30

    Jag är 24 och skulle inte kunna tänka mig en livspartner under 35. Sexpartner skulle jag kunna ha upp till 65. 70 tillochmed eventuellt

  • Anonym (tjej 30)
    Äldre 30 Oct 14:02
    #31
    Anonym skrev 2012-10-30 13:53:21 följande:
    Får man fråga vem det var? :) 

    Jag är rädd nöjd med sambon som det är jag, är 19 och min sambo är 41.. ^_^ 
     

    P E -född 48
    Han är fan så mkt snyggare idag än för några år sedan  
  • Anonym (tjej 30)
    Äldre 30 Oct 15:31
    #32
    vintage skrev 2012-08-29 17:42:10 följande:
    Inte helt hopplöst då, kanske, att fortsätta fantisera om att få gosa med en mkt yngre tjej. Klart att staken inte är lika mycket på hugget som förr, men smek o slick är jag nog desto bättre på...

    Pucken behöver ju enbart komma in i målet om man vill göra barn. Man kan njuta av sex på så mkt mer sätt. Ibland blir jag lite trött på när män (tror att det är flest yngre män) som är så fokucerad på att staken enbart ska in i mål och så fort som möjligt. Tack för att ni finns ni erfarna mogna män som vet hur man kan älska.

    Ta vara på dina erfarenheter och njut av du är en äldre man. Var inte rädd för att ta kontakt med en yngre kvinna.

    Livet pågår här och nu.

          
  • Anonym
    Äldre 30 Oct 16:10
    #33

    Skulle nog kunna tänka mig en sexpartner som är 15-20 år äldre (absolut inte mer för sen blir det samma åldersskillnad som jag har till min pappa) än mig, men aldrig att jag skulle inleda ett förhållande med nån så mycket äldre då jag gärna vill ha barn om några år.

  • Anonym
    Äldre 23 Jan 14:40
    #34

    Jag är förälskad i min mans bekant. Jag är 25 och han 45. Kommer aldrig att hända men jag skulle gärna vilja ha något med honom.

  • Anonym (drag me to hell)
    Thu 18 Nov 2021 20:52
    #35
    -1
    giftfri skrev 2012-08-29 13:00:13 följande:

    Åldersskillnader är attraherande för många, tyvärr är det litet av ett tabu i Sverige..


    You will burn for your sins.
  • Fri 19 Nov 2021 05:49
    #36
    Anonym skrev 2012-10-30 13:54:49 följande:

    Jag är 24 och skulle inte kunna tänka mig en livspartner under 35. Sexpartner skulle jag kunna ha upp till 65. 70 tillochmed eventuellt


    Då finns det tydligen hopp för oss 65+ are ändå.
  • Fri 19 Nov 2021 20:57
    #37

    Helloj

    Hur är det med oss 60 unga killar :)

    Vilka tjejer är intresserad av oss som är ?

  • bobeli
    Fri 19 Nov 2021 21:50
    #38

    Jag tycker det är ett viktigt ämne att tänka på, vi äldre vill många gånger ha ett förhållande (istället för en kk - tillfälligt förhållande) då måste hon tänka på åldersskillnaden hon orkar mer i vardagslivet än honom och man ska inte begränsa hennes vardag , men är de oskiljaktiga då gäller i nöd och lust i goda och svåra tider tills det oundvikliga sker- men det är inte många


    epilepsi
Svar på tråden Attraherad av äldre?