• Anonym

Vad hände när du nekade umgänge?

Fast att neka umgänge helt tycker jag är helt fel! Kan inte dottern få träffa pappannär du är med så du kan se till så hon får i sig rätt mat? Det måste finnas någon annan lösning än bara neka umgänget, tycker synd om dottern som helt tvärt blir av med sin pappa.

• Anonym

jag nekade under flera månader nattumgänge men pappan fick dagumgänge. Han gick med på det så det gick väl ok. Han har nu återigen krävt nattumgänge så vi testar...

jag skulle förorda umgänge under tillsyn så att barnet inte mister kontakten. han ska självklart inte ha umgänge med henne själv efterrsom han uppenbarligen inte klarar av det. 

• Anonym

Har inte nekat umgänge men ändå blivit stämd på umgängessabotage - dock har han "tagit fram" sina sidor så även tingsrätten och familjerätten nu sett dem. 

Han har själv försatt sig i situationen men också funderat just på det där med umgänget då dotterns hygien inte har blivit skött de gångerna då de haft umgänge....

Känslan du  beskriver känner jag dock ingen man känner sig helt utlämnad i det hela. Finns det inte någon familjeenhet på din kommun som kan hjälpa dig? 

• Anonym

Ts, kan du inte erbjuda umgänge dagtid hemma hos er?

• Anonym
    Barbamamah skrev 2012-09-03 10:51:57 följande:

Det är väl pappan som får yrka på umgänge med översyn om han inte klarar av umgänge på egen hand. Ts är inte ansvarig för pappans föräldraskap.
    Ts är ansvarig för att barnet får ha en så nära och bra kontakt med sin pappa som möjligt.
  • Anonym
    Barbamamah skrev 2012-09-03 11:08:31 följande:

Dom är tillsammans ansvariga för att barnet ska ha en god relation till dom båda.
    Ja, och som det låter så vill pappan ha sitt umgänge och ts vägrar... Ts är ansvarig för att barnet får ha umgänge med sin pappa. Sen måste det naturligtvis anpassas så barnet inte far illa, men det kan ts få hjälp av soc med.
  • Anonym

Nekade umgänge med muntligt stöd från socialen och polisen samt advokat på grund av att barnet misshandlades hos pappan, detta vändes emot mig i kommande vårdnadstvist och jag förlorade helt vårdnaden. Ska man neka umgänga på grund av något, se för f-n till att få det skriftligt från stödjande myndigheter!

• Anonym

Undrar: jag har ensam vårdnad. Det var väl så att han gick med på det frivilligt till slut men jag poängterade att det inte funkade och att jag inte ville att de sov där. Barnen mådde uselt när de hade varit där. Kunde inte sova, fick utbrott och sa själva att de inte ville sova där. Bara åka dit och leka.

Svar på tråden Vad hände när du nekade umgänge?