• PiOmiO

    ACO Kvinna

    Hej Allesammans! Har hört mkt olika om folsyra och extra vitaminer/mineraler inför graviditet.
    Kommer göra IVF med äggplock planerat till v.49 så om allt går som planerat så kanske jag blir gravid då.

    Har hört att man ska äta minst 1månad innan men gärna 3månader, så tänkte börja i morgon.
    Försökte läsa på ordentligt HUR man bäst ska ta tabletterna, var lite svårt att hitta, men fick fram att man skulle helst dela upp dem så man tar en på kvällen och en på morgonen i samband med måltid.

    Känns som stor risk att jag kommer glömma ta dem till frukost/kvällsmat och komma på det lite senare, varför ska man just ta dem vid måltid.?!  Hur har ni gjort? ibland till kvällsmat så äter man ju bara någon liten smörgås räknas det som måltid.!? :P

    Har även köpt ACO man för att förbättra mannens simmare inför IVF


    Life is not fair; get used to it.
  • Svar på tråden ACO Kvinna
  • LängtansBlåaBlomma

    Jag äter två per dag, en till frukost, en till lunch. Men det är ju bara extra vitaminer, inget som boostar fertiliteten direkt?


  • PiOmiO
    LängtansBlåaBlomma skrev 2012-11-04 22:04:29 följande:
    Jag äter två per dag, en till frukost, en till lunch. Men det är ju bara extra vitaminer, inget som boostar fertiliteten direkt?
    Nej de gör det väl inte direkt. Men oj vad mycket piggare jag känt mig sedan jag började med "mitt val kvinna" och slutade med kaffet.. vilken skillnad. =)
    IVF-bloggar på: www.piomio.blogg.se/ --> Life is not fair; get used to it.
  • PiOmiO

    Zink ska vara väldigt bra för celldelningen... Så är i valet och kvalet om sambon ska ta dem tabletterna också....


    IVF-bloggar på: www.piomio.blogg.se/ --> Life is not fair; get used to it.
Svar på tråden ACO Kvinna