Inlägg från: jennnn |Visa alla inlägg
  • jennnn

Ni som kallar er djurvänner...

Jag har nog också en fyrabensregel:) Jag har två flugsmällor och är ändå världens djurvän, haha. Men lite dubbelmoral är det allt, det erkänner jag

• jennnn
    Tjolinti skrev 2012-09-01 01:10:26 följande:
    Jag dödar bara insekter om de stör mig. Surrar kring min skalle och vägrar ge sig av. Fästingar på djuren dör och mygg slår jag också ihjäl men allt ska ske så snabbt som möjligt, även fästingarna ska dö snabbt, hatar onödigt plågande. 

Ja, många verkar tycka det e ok att plåga fästingar. Det har jag aldrig förstått. Förstår inte ens varför man måste döda dem. Ta bort dem, visst, men om de råkar överleva borttagandet så klämmer jag inte ihjäl dem
  • jennnn
    Regnig måndag skrev 2012-09-01 09:21:11 följande:
    Anser du att det finns en nyansskillnad mellan att döda och plåga?

Men plågar, var har du fått det ifrån? Ingen i tråden och inga jag har träffat pratar om att plåga djur, inte ens fästingar, utan det handlar om att döda.

Ska man ha ihjäl malariamygg tycker du?

Det är samma sak, man dödar ett djur som sprider sjukdomar.

Jag har en del bekanta som nödvändigtvis måste bränna fästingen. En annan nöjer sig inte med att bara spola ned den i toan, hon hävdar att det finns en liten risk att de överlever! Jag tycker det vittnar om ett starkt hat.
  • jennnn
    Tjolinti skrev 2012-09-01 13:08:59 följande:
    Att spola ner ett djur tycker jag är plågeri, åka kring där och drunkna, bättre och döda den ordentligt snabbt innan. 

Svar på tråden Ni som kallar er djurvänner...