Inlägg från: Regnig måndag |Visa alla inlägg
  • Regnig måndag

Ni som kallar er djurvänner...

Jag är djurvän och för min del handlar det inte om att bevara liv till vilket pris som helst utan att döda om det är nödvändigt och att det ska ske snabbt, smärtfritt och effektivt.
    Vad som är nödvändigt beror på situation, flugor sprider smittor och kor blir till mat.

Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Regnig måndag
    yaaasmin skrev 2012-08-31 20:45:03 följande:
    Vad är ett skadedjur egentligen? En myra, en spindel, en geting:)?
    Det beror självklart på var djuret befinner sig och varför. En myra är inget skadedjur i skogen men i huset kan det bli det.
    En mus i rabatten är gullig men inte i skafferiet.
  • Regnig måndag
    yaaasmin skrev 2012-08-31 20:54:44 följande:
    Jag äter inte kött för jag tycker synd om djuren, men en fluga eller geting kan jag smälla....
    Så hur får du ihop det då? Att du har ihjäl djur utan dåligt samvete samtidigt som du inte har ihjäl dem för att äta dem?
    Är det ok att ha ihjäl djur bara man inte äter dem?
  • Regnig måndag
    jennnn skrev 2012-09-01 09:14:37 följande:

Ja, många verkar tycka det e ok att plåga fästingar. Det har jag aldrig förstått. Förstår inte ens varför man måste döda dem. Ta bort dem, visst, men om de råkar överleva borttagandet så klämmer jag inte ihjäl dem
    Anser du att det finns en nyansskillnad mellan att döda och plåga?
    Men plågar, var har du fått det ifrån? Ingen i tråden och inga jag har träffat pratar om att plåga djur, inte ens fästingar, utan det handlar om att döda.

Ska man ha ihjäl malariamygg tycker du?
    Det är samma sak, man dödar ett djur som sprider sjukdomar.

• Regnig måndag
    jennnn skrev 2012-09-01 10:01:40 följande:

Jag har en del bekanta som nödvändigtvis måste bränna fästingen. En annan nöjer sig inte med att bara spola ned den i toan, hon hävdar att det finns en liten risk att de överlever! Jag tycker det vittnar om ett starkt hat.
    De har förstås berättat om sitt hat med dig?

Svar på tråden Ni som kallar er djurvänner...