• Lindizzz

    lång ögonkontakt! kär?

    Hur vet man om en kille är kär som man har ögonkontakt med? Har svårt att tyda en kille som jag är jätte attraherad av...när vi ser varandra så stirrar båda på varandra länge, djup ögonkontakt, ingen av oss ler eller så utan vi bara tittar med stora ögon i flera sekunder så man blir svimfärdig typ ! Betyder det att han är intresserad eller varför tittar han så, är jätteosäker, vad tror ni??

  • Svar på tråden lång ögonkontakt! kär?
  • YochX

    När man själv är kär eller känner sig attraherad av någon så finns det en mycket stor risk att man så gärna vill ska förhålla sig på ett vist sätt. Men tyvärr kan önsketänkande vara mycket ödesdigert många gånger. För det kan tyvärr förhålla sig på ett annat sätt hur gärna man vill en sak. Jag kände att jag bara ville skriva detta till dig i hopp om att det inte är så i ditt fall.

  • Lindizzz
    YochX skrev 2012-08-31 21:33:32 följande:

    När man själv är kär eller känner sig attraherad av någon så finns det en mycket stor risk att man så gärna vill ska förhålla sig på ett vist sätt. Men tyvärr kan önsketänkande vara mycket ödesdigert många gånger. För det kan tyvärr förhålla sig på ett annat sätt hur gärna man vill en sak. Jag kände att jag bara ville skriva detta till dig i hopp om att det inte är så i ditt fall.


    Ja precis så jag tänker, därför ja inte vågar ta något första steg...
  • YochX
    Lindizzz skrev 2012-08-31 22:00:40 följande:
    Ja precis så jag tänker, därför ja inte vågar ta något första steg...

    Gud vad jag önskar att du nu vore någon tjej som jag kände. För som man så har jag alltid känt att det är jag som man som måste ta första steget. Men där jag efter alla mina feltolkningar numera blivit bränd. Varför det för mig skulle vara en önskedröm om nu någon gång tjejen kunde ta initiativet. Så varför inte försöka ta initiativet. Kanske gör du honom lika glad som jag skulle ha blivit. För jag känner igen situationen mycket. Men kom ihåg vad jag skrev tidigare. För visst gör ett missförstånd ont.


     

  • Alisma

    Men om man inte vågar fråga och bara tror att man bara inbillar sig så vinner man inget! Fråga om en fika, det kan ju även kompisar göra;)..och se vart det leder. Säger han nej så får du gå hem och bearbeta det och tänka på att det finns fullt med "andra fina fiskar i havet";)!! Klart det är jobbigt ifall han säger nej...men är det inte lite jobbigt nu oxå?! Och tänk om han säger ja:)!!

  • YochX
    Alisma skrev 2012-08-31 22:19:15 följande:
    Men om man inte vågar fråga och bara tror att man bara inbillar sig så vinner man inget! Fråga om en fika, det kan ju även kompisar göra;)..och se vart det leder. Säger han nej så får du gå hem och bearbeta det och tänka på att det finns fullt med "andra fina fiskar i havet";)!! Klart det är jobbigt ifall han säger nej...men är det inte lite jobbigt nu oxå?! Och tänk om han säger ja:)!!
    Precis! Gud vad glad jag skulle ha blivit!
  • Lindizzz

    Ja precis håller med om det ni skriver, vill verkligen göra nåt men så blir man osäker o så händer ingenting... Det här har ju pågått ganska länge men ändå tvekar man o så, han kanske oxå är osäker o inte vågar göra nåt. Eller så inbillar ja mej bara :P haha ja det är jobbigt att gå så här o bara tänka o undra, bara man visste om han var intresserad så skulle jag göra nåt direkt! :)

    Sista gången vi sågs så satt jag utanför en affär o så vände ja mej om o såg att HAN kom o när han såg mej så titta han ner i marken o gick förbi mej o såg nervös ut. Sen när han kom ut från affären så försökte han smygkolla på mej o blev lite snopen när han såg att jag redan tittade på honom, sen hade vi djup ögonkontakt hela tiden han gick förbi mej utan att le, bara stirra och snegla även på varandras munnar. Efter han hade gått förbi fortsatte han titta en stund o jag med som att man inte kunde slita sej sen vände han sej om o gick mot sin bil. Men vi titta på varandra typ 8 sek eller nåt.
    Vad tror ni om det här? Ska jag våga göra  nåt? :)

  • YochX

    Suck! Hur många gånger har inte jag känt och undrat liknade. För jag känner verkligen igen mig i det du skriver. Fast utifrån min synvinkel som man. Där jag precis som du nu gör har gått och försökt att analysera och tolka intrycken. Ja jag känner igen det du skriver så smärtsamt väl så det gör ont i mig. Allt sedan jag vet hur lätt allt blir fel efter att man gått omkring och hoppats att det skulle förhålla sig på så sätt som man så innerligt gärna vill. Men där allt sedan smärtsamt bara runnit ut i sanden för mig. Där man sedan i våldsamt vred mod kan ha svurit och förbannat Gud för att han gång på gång har låtit mig gå igenom samma sak om och om igen. Obarmhärtigt kan tyckas. Men så är det att vara olyckligt kär.Hjärta

  • BengtH
    YochX skrev 2012-08-31 21:33:32 följande:

    När man själv är kär eller känner sig attraherad av någon så finns det en mycket stor risk att man så gärna vill ska förhålla sig på ett vist sätt. Men tyvärr kan önsketänkande vara mycket ödesdigert många gånger. För det kan tyvärr förhålla sig på ett annat sätt hur gärna man vill en sak. Jag kände att jag bara ville skriva detta till dig i hopp om att det inte är så i ditt fall.


    Jag tror man blir kär i en fantasifigur, den verkliga personen är inte riktigt den person som man föreställer sig. Sen när man väl förstår att den där fantasitjejen inte existerar, då kommer besvikelsen. Det kan vara jobbigt.
Svar på tråden lång ögonkontakt! kär?