• Äldre 2 Sep 22:38
    9443 visningar
    6 svar
    6
    9443

    Sele / koppel på barn

    När tycker ni barnet är för gammal för att ha sele eller koppel i byxhällan?
    Tänkte mig när man ex åker utomland med barn och det är mycket folk.

    är det ok hatt ha hund koppel i byxhällen på barn för att hålla reda på vilda barn?    

  • Svar på tråden Sele / koppel på barn
  • Äldre 3 Sep 09:06
    #1

    ingen som använder sele?

  • Äldre 3 Sep 19:10
    #2

    upp         .

  • Äldre 3 Sep 19:14
    #3

    Hade ALDRIG kopplat mitt barn!

  • Äldre 3 Sep 19:16
    #4

    Hade sele till sonen ibland, från10 mån till 2 år.
    På flygplatser, trafikerade gator eftersom han inte ville sitta i vagn.

    Superbra

  • Äldre 6 Sep 16:03
    #5

    Blir så jävla förbannad på folk som klagar eller tittar snett på föräldrar som har sitt barn i sele.
    När vi var på Ölands djurpark och kan skulle möta upp fru och dotter så hörde jag en säga,titta där de har sitt barn i koppel! jag röt till dem,ja tänka sig för att vi har det! Men va katten.
    Vår dotter gick hela tiden och hon valde själv vart hon ville gå och vi var ju där för henne,så hon fick välja.
    Hellre ha sitt barn i sele än att de skall sitta fastsurrade i sin vagn hela tiden!!!
    Vårt barn har verkligen inget emot att ha det.

     

  • Äldre 28 Jul 22:35
    #6

    jag har ett gammalt fint sele från 70 talet som jag hade själv när jag var liten.
    det sitter bekvämt over hela överkroppen.
    använder det gärna på min 17 månaders då vi är ex på stranden eller i skogen
    det ger honom större rörelsefrihet och jag behöver inte hänga fast i tröjan på honom utan han kan utforska
    världen friare.

    ser absolut inget neg i detta bara fördelar för oss alla.
    när min son är stor nog att prata och förstå mer kommer jag inte behöva använda det mer =)

Svar på tråden Sele / koppel på barn