• Anonym (förtv­ivlad)
    Äldre 3 Sep 10:41
    5720 visningar
    27 svar
    27
    5720

    Landet väljer bort oss

    Just nu är jag helt knäckt. Efter att ha väntat barnbesked i snart ett år fick vi idag samtal från organisationen. Landet har meddelat dom att de inte tror att de kan förmedla ett barn till oss. Kan säga att jag har aldrig känt mig så värdelös som just nu. Det handlar om mig och mitt liv. Det är jag som inte duger i deras ögon. Fy fan, nog för att man väntar sig en tuff process med adoption men nu har nog fan allt gått emot oss vår barnlängtan.

  • Svar på tråden Landet väljer bort oss
  • Anonym
    Äldre 3 Sep 10:44
    #1

    *beklagar* Varför valde de bort er?

  • Anonym
    Äldre 3 Sep 10:45
    #2

    Vad är det då som gör att du inte duger i deras ögon?

  • Äldre 3 Sep 10:50
    #3

    Ja men det är väl så att länderna har olika krav på föräldrarna. 

  • Äldre 3 Sep 10:50
    #4

    Beklagar. Vilket oerhört tungt besked och efter så lång tids väntan också. Kram

  • Anonym (förtv­ivlad) Trådstartaren
    Äldre 3 Sep 10:52
    #5
    Vickan I skrev 2012-09-03 10:50:11 följande:
    Beklagar. Vilket oerhört tungt besked och efter så lång tids väntan också. Kram
    Ja, det var ett år sedan vi valde just det här landet efter att vår organisation hjälpt oss att välja det som skulle kunna gå fortast för oss. De sa att vi passade bra in på alla deras krav.

  • Äldre 3 Sep 11:00
    #6

    Har du pratat med organisationen? Har något ändrats i kraven eller hur kunde de rek just det landet? Finns det något ni kan göra åt det som uppenbarligen inte var bra?

  • Anonym (förtv­ivlad) Trådstartaren
    Äldre 3 Sep 11:19
    #7

    Inget av deras formella krav som inte stämmer längre utan det handlar om mig och mitt liv. Om jag kände mig värdelös innan som inte duger till att föda barn så känner jag mig väldigt mycket mindre nu när jag inte ens verkar duga att bli mamma pga hur mitt liv har sett ut. Jag har bytt jobb några gånger och även bytt yrkesbana. Det är ingen självklar karriär jag har gjort och det ser väl inte bra ut i deras ögon.

    Nu känns det även som att vi har förlorat ett år av viktig tid i vår längtan efter barn. Vi vet ju alla att det finns en obehaglig gräns när man helt enkelt är för gammal. Än har vi några år till den men  åren går fort i den här processen.

  • Chimam­anda
    Äldre 3 Sep 11:29
    #8

    Åh, så tungt, att efter denna väntan få reda på detta nu! Man känner sig ofta maktlös i adoptionsprocessen, vägd på våg, håller man måttet? Och det kan lätt bli att saker som är lite utanför "mallen" sätter stopp.

    Finns det något annat land som är möjligt? Det verkar som om ni ändå har en del kötid?

  • Äldre 3 Sep 11:32
    #9

    Vill bara önska lycka till.

  • Anonym (förtv­ivlad) Trådstartaren
    Äldre 3 Sep 12:07
    #10
    Chimamanda skrev 2012-09-03 11:29:04 följande:
    Åh, så tungt, att efter denna väntan få reda på detta nu! Man känner sig ofta maktlös i adoptionsprocessen, vägd på våg, håller man måttet? Och det kan lätt bli att saker som är lite utanför "mallen" sätter stopp.

    Finns det något annat land som är möjligt? Det verkar som om ni ändå har en del kötid?
    Det måste det ju finnas. Vi får prata med den andra organisationen vi står i kö hos också och höra hur våra chanser ser ut. Men idag kan jag inte riktigt tänka klart.

    När jag såg telefonnumret hann jag ju tänka tanken att det kanske är nu det händer. Det där som vi väntar på. Istället en kraschlandning ner på botten av barnlöshetsträsket.
Svar på tråden Landet väljer bort oss