• Erica80

    Ska vi skaffa trean nu??

    Jag behöver hjälp med era erfarenheter, tankar och idéer.

    Vi har två små knattar, en på 2 år och en på 10 månader.
    Vi valde att skaffa två barn tätt och jag ångrar mig inte alls. Våran plan har varit att skaffa två nu och en eller två till om nått år (typ om 2-3 år)

    Våra barn är ganska "enkla" att ha att göra med. Sover kanon, kan leka själva och är rätt goa. Klart att dom är skitungar ibland oxå men över lag så tycker jag att mina ungar är lätta om jag jämför med andras barn.

    Nu har jag helt plötsligt börjat fundera lite. Om jag blir gravid innan juli 2013 så får jag behålla min fp. Jag har väldigt bra fp, eftersom att jag jobbade extra utöver mitt heltidsjobb för den tiden som fp grundas på.
    Så, rent ekonomiskt kan det vara en rätt bra idé.

    Fysiskt så har jag inte bestämt mig än. Jag har fortfarande en del kilon att gå ner och vill ha bättre fysik, men jag har ju ett tag på mig. Vill vara hyffsat fit för att orka med två småbarn och vara gravid.

    Jag är lite dubbel.. Ibland så känner jag att, va fan bara att köra på, och ibland så funderar jag på om det är en bra idé. Vi vill ju ändå ha 3 eller 4 barn..

    Ni därute som har tre täta, hur går det?
    Ge mig era tankarSkrattande         

  • Svar på tråden Ska vi skaffa trean nu??
  • Theresefagerlink2

    Själv har jag det ganska tätt mellan mina barn. Jag har en dotter på 4 år och en annan dotter  som snart fyller 2 och just nu är jag gravid med min 3:e som kommer vilken dag som helst här. Jag har alltid velat ha barn tätt och ja, planerna blev inte riktigt som jag tänkt mig när jag blev gravid som 17 åring, men men. Jag säger go for it! du blir nöjd när barnet väl kommit till världen :D

Svar på tråden Ska vi skaffa trean nu??