Inlägg från: Fenrisulven |Visa alla inlägg
  • Fenrisulven

Varför adoption så lätt

Furstinna skrev 2012-09-04 11:09:49 följande:
    Ibland undrar man om inte den nu slopade tvångssteriliseringen egentligen var en så dum ide.

Håller helt med
    Undrar om TS bara är ute efter att provocera
  • Fenrisulven
    loka skrev 2012-09-04 09:22:19 följande:

För att det gör mig så irriterad att man väljer att adoptera när man uppenbart kan bli gravid på egen hand.

Så det är ok med adoption om man inte kan skaffa biologiska barn?
  • Fenrisulven
    Topcom skrev 2012-09-04 11:12:19 följande:
    Jag tror det. Ingen jävel kan väl vara så korkad?!

nä jag hoppas det Förvånad
  • Fenrisulven

Halllååå Ts, slut på provocerande argument eller?

• Fenrisulven
    Evelinas skrev 2012-09-04 11:18:50 följande:
    Jag tänker så här, det är rätt jävla egoistiskt att skaffa biologiska barn när det finns såååå många barn i världen som behöver adopteras. Jag har en biologisk son som jag älskar över allt annat men skulle gärna adoptera syskon till honom.
    Jag förstår att man vill ha biologiska barn, det är liksom nåt i en som vill det. Men varför ska man egentligen skaffa biologiska barn när det finns så många barn redan som inte har några föräldrar? Och varför skaffa fler barn till denna grymma värld när vi inte ens kan ta hand om de barn som redan finns?
    Missförstå mig inte! Jag ville ha biologiskt barn och ångrar mig inte en sekund. Men om jag (vi) istället valt adoption så har jag väldigt svårt att tänka mig att vi skulle ångrat det valet, det skulle ju varit vårt barn!  
  • Fenrisulven
    Lillan090815 skrev 2012-09-04 11:24:12 följande:
    Loka- du är ett bra exempel på att vilken idiot som helst får skaffa barn! Du vet väl att inte vem som helst får adoptera?!
  • Fenrisulven
    loka skrev 2012-09-04 11:21:14 följande:
    Men hon kunde få EGNA barn och hon fick det också, men istället för att försöka igen ( som är det mest naturliga när man skaffar barn) så adopterar människan utan att ens FÖRSÖKA bli gravid igen. Vem säger att ingarma har bett om att få komma till henne? Onöand kan kag undra pm det inte var meningen att dottern skulle dö, men inte fan lan de då varteningen att hon skulle köpa sig nya barn. Hon borde ha varit utan om hon nu inte ville vara gravid igen. De som tycker att man gör em sån god gärning när man adopterar är oftast bara dom som adopterar..

Så du tycker på fullaste allvar att hon skulle skaffat ett till biologiskt bara för att....
    Vad säger att biologiska barn har bett om att få komma till världen, nä du dina argument håller liksom inte
  • Fenrisulven
    loka skrev 2012-09-04 11:29:21 följande:

Jag kan tala om för dig att jag VET av erfarenhet att hon inte alls borde ha fått adoptera om du vill kan jag inboka dig hennes personnummer så kan du själv få se hur lite hon gjorde efter sin förlossning och hur lätt det var för henne att få adoptera - och tro mig det var FÖR LÄTT jag har läst utredningen!! Meningen var inte att hon skulle få barn

Konstigt att du VET bättre än utredare och socialnämd
  • Fenrisulven
    loka skrev 2012-09-04 11:35:30 följande:

Så utredare kan inte ha fel då?

oftast inte,nej
    De stoppar fler än man tror
  • Fenrisulven
    kaffe skrev 2012-09-04 11:36:45 följande:
    Vad är det som gör att din väninna inte kommer att bli en bra mamma till sitt adopterade barn?

Det undrar jag med....
Svar på tråden Varför adoption så lätt