Inlägg från: Plutteli |Visa alla inlägg
  • Plutteli

Varför adoption så lätt

Om jag inte missminner mig helt nu har TS tidigare (möjligen under annat nick) skrivit trådar på FL om adoption och sin syn på det som något som inte bör ske, alls. Har för mig att TS själv är adopterad och i princip hatar sina adoptivföräldrar och därför anser att inget barn ska adopteras.

Oavsett om jag har rätt eller ej: TS LÄGG NER, du har så satans fel på varenda punkt och inte ETT ENDA hållbart argument för nått du påstår! Adoption är så naturligt något kan bli, djur adopterar, människan har adopterat i alla tider osv så hur FAN kan adoption vara mer onaturligt än tex IVF??
    och KLART SOM FAN att din vän kallar sig mamma, för det är PRECIS vad hon är! Att vara förälder sitter INTE i generna, de som tror det är så puckade att ett nackskott nära på är befogat.

*andas djupt* Så, nu ska jag försöka varva ner och arbeta istället.

• Plutteli
    loka skrev 2012-09-04 12:29:34 följande:

Nu har ju inte hon hjärtfel själv. Möjligen att hon är hjärtlös som skaffar barn på 2:hands marknaden och tvingar barnen till att leva med henne. Hon har inget hjärtfel som kan gå i arv och hon BORDE för alla inblandades bästa försökt få egna barn istället.

Varför skulle ett adopterat barn få ett helvete och sit tliv förstört av att adopteras av din vän men ett biologiskt barn få det bra?
  • Plutteli
    Den vita staden skrev 2012-09-04 12:35:39 följande:
    Jasså, det är så det ligger till. Synd .

Ja, jag har ett väldigt distinkt minne av en medlemm iaf som verkligen hatar adoptioner och helst skulle se det förbjudet med argumentet att om ett enda barn av 1000 far illa av att adopteras så är det skäl nog att inget barn alls ska adopteras. Hon uttryckte sig iaf precis som TS, samma språkbruk, samma åsikter och samma innehållslösa argument...
  • Plutteli
    Dragonball skrev 2012-09-04 12:43:52 följande:
    Misstänker också att det är samma person. Sök hjälp, stackars människa, vill jag tyvärr säga.

Jo, samma här, men frågan är om det skulle hjälpa en så skadad människa utan självinsikt... :/
  • Plutteli
    loka skrev 2012-09-04 12:44:11 följande:

för MIG är det ett köp och hon fick igenom det för lätt!

Vad är mer ett köp för dig? Sjukvård? Skola? Säljer du dig själv om du arbetar?
  • Plutteli
    loka skrev 2012-09-04 12:53:29 följande:
    I mina ögon kommer hon aldrig att kunna kalla sig mamma. Hennes dotter dog och det var nog mening från ovan. Ett mina barn dog också, men vi försökte igen och fick till ett barn på egen hand. Hennes val att adoptera är sjukt och hon behöver påminnas om det. Att hon valde två negerar kommer hon länge få ångra. Möjligen att hon blir förlåten den dag hon dör.

Möjligen att DU blir förlåten den dag du dör, men jag betvivlar det skarpt.
  • Plutteli

Lägger in detta igen:
    Om jag inte missminner mig helt nu har TS tidigare (möjligen under annat nick) skrivit trådar på FL om adoption och sin syn på det som något som inte bör ske, alls. Har för mig att TS själv är adopterad och i princip hatar sina adoptivföräldrar och därför anser att inget barn ska adopteras. TS är alltså en mycket skadad människa som egentligen behöver hjälp även om hon inte inser det själv.

Jag kan inte säga 100% att TS är den jag skriver om ovan, men de har iaf samma åsikter,samma argument, samma sätt att skriva och uttrycka sig på.

• Plutteli
    loka skrev 2012-09-04 13:07:01 följande:

Jag vet när hennes barn dog, året efter stod hon med sitt första adoptivbarn - om inte det är för lätt vad är det då?????

Fick hon sitt första adoptivbarn ett år efter att hon förlorade det biologiska barnet så kan jag garantera dig att hon påbörjade adoptionsprocessen innan hon var gravid med barnet som dog! Det tar MINST tre år för en adoption, MINST!
  • Plutteli
    Core skrev 2012-09-04 14:12:36 följande:

Jamen precis! Men jag tänker att OM man har det så måste man ju ha en riktigt god anledning för annars är man ju lite vriden om man bara har det för att, men det tror jag knappast om TS hon verkar så säker på sin sak. Jag vill såklart också vara säker på min sak och ser fram mot presonnumret, vilket man tydligen kan använda för att få fram utredningen!

Jag tror inte för fem öre på att TS har någon utredning, det är högsta sekretess på dem så enda möjligheten att hon har den är om HON är sin väns utredare och då är det ju ytterst märklgit om hon beviljade adoption ;)
  • Plutteli
    Velouria skrev 2012-09-04 16:46:22 följande:
    Det finns också de som adopterar för att HJÄLPA ett barn. Alla tänker ju inte enbart på sina egna behov. Vari ligger felet i det?
    Att adoptera för att i första hand hjälpa ett barn är förkastligt och slutar aldrig bra. Människor som adopterar med målet att göra en god gärning kommer förr eller senare att uttrycka en åsikt i att barnet borde vara tacksam över att ha adopterats. Ett barn borde ALDRIG behöva känna tacksamhetsskuld till sina föräldrar!
Svar på tråden Varför adoption så lätt