• loka

Varför adoption så lätt

Hur kan man välja adoption så lättvindigt? Att försöka få barn på egen väg i tre år är ju inte alls lång tid, ofta läser man om folk som står i adoptionskö eller nyss har adopterat och blir gravida ÄR inte de bättre? Vet ett par som fick ett barn och barnet levde bara i två veckor pga hjärtfel, och då väljer de sedan Adoption???? Det är ju inte så att de inte kan få egna barn eller hur. Sådana borde i te få adoptera enligt mig. Och de köper inte bara en unge utan två! Varför väljer man adoption så lätt?

• Svar på tråden Varför adoption så lätt
  • Plutteli
    loka skrev 2012-09-04 13:07:01 följande:

Jag vet när hennes barn dog, året efter stod hon med sitt första adoptivbarn - om inte det är för lätt vad är det då?????

Fick hon sitt första adoptivbarn ett år efter att hon förlorade det biologiska barnet så kan jag garantera dig att hon påbörjade adoptionsprocessen innan hon var gravid med barnet som dog! Det tar MINST tre år för en adoption, MINST!
  • elmadumle
    loka skrev 2012-09-04 12:53:29 följande:
    I mina ögon kommer hon aldrig att kunna kalla sig mamma. Hennes dotter dog och det var nog mening från ovan. Ett mina barn dog också, men vi försökte igen och fick till ett barn på egen hand. Hennes val att adoptera är sjukt och hon behöver påminnas om det. Att hon valde två negerar kommer hon länge få ångra. Möjligen att hon blir förlåten den dag hon dör.

Men fy fan!!! inte nog med att du ser ner på föräldrar som adopterar du är rasist också!!!
  • Nanime

Jag tror att TS sitter inne med massor med bitterhet. Vad detta beror på vet nog inte ens ts. men en oförmåga att kunna se längre än vad ens egen näsa räcker besitter hon också.

Eller så har hon en väldigt lång svanskota... ca 70-80 cm kanske, lite extra hårväxt också kanske..

• Fenrisulven
    pigglo skrev 2012-09-04 13:07:15 följande:
    TS: hur många döda barn ska man ha fått för att få tillåtelse att adoptera då enligt dig?

eller hur många ivf'er, missfall, år av längtan??
  • Fenrisulven

Undrar om TS tycker att hon själv ör lämplig som förälder

• fjånkan
    Kookaburra skrev 2012-09-04 12:48:35 följande:

Är du uttråkad och vill "röra om i grytan" lite månne

Tycker ett citat från JR i Dallas är på sin plats - Never miss a good opportunity to shut up!
  • pigglo
    Fenrisulven skrev 2012-09-04 13:09:34 följande:

eller hur många ivf'er, missfall, år av längtan??

Ja precis, lägg till det i frågan.
  • Aaglars
    pigglo skrev 2012-09-04 13:07:15 följande:
    TS: hur många döda barn ska man ha fått för att få tillåtelse att adoptera då enligt dig?
  • Core
    loka skrev 2012-09-04 12:57:31 följande:

Tyvärr så gör den det

Jaha när ska man få se det då? Du lovade ju det tidigare
Svar på tråden Varför adoption så lätt