• loka

Varför adoption så lätt

Hur kan man välja adoption så lättvindigt? Att försöka få barn på egen väg i tre år är ju inte alls lång tid, ofta läser man om folk som står i adoptionskö eller nyss har adopterat och blir gravida ÄR inte de bättre? Vet ett par som fick ett barn och barnet levde bara i två veckor pga hjärtfel, och då väljer de sedan Adoption???? Det är ju inte så att de inte kan få egna barn eller hur. Sådana borde i te få adoptera enligt mig. Och de köper inte bara en unge utan två! Varför väljer man adoption så lätt?

• Svar på tråden Varför adoption så lätt
  • Limpan1234
    Limpan1234 skrev 2012-09-04 19:02:47 följande:
    Många inlägg handlar ju just om att den aktuella kvinnan "inte ens försökte" och att det är "så lätt att köpa ett barn". Jag får känslan av att TS har kämpat på efter att hennes barn dog och kanske har haft något trauma i samband med graviditeten/förlossningen av andra barnet. Att hon inte tycker att hon fått tillräckligt mycket uppmärksamhet/cred/stöttning av sin omgivning i sitt svåra medan den här kvinnan kanske fått det och att det är därför TS är bitter.

För det verkar ju inte egentligen handla om att kvinnan är olämplig som förälder, utan mer om att TS blir jäkligt provocerad över att hon tagit vad TS anser vara en mycket enklare väg...? Min tolkning Drömmer
    TS - kan du inte berätta hur och varför du blev så arg av folk som adopterar?
  • Plutteli
    Limpan1234 skrev 2012-09-05 19:42:04 följande:
    TS - kan du inte berätta hur och varför du blev så arg av folk som adopterar?
    Ja det vore intressant, är TS den jag tror så vet jag ju redan varför så vore kul att få det motbevisat eller bekräftat...
  • pigglo
    Plutteli skrev 2012-09-05 19:45:17 följande:
    Ja det vore intressant, är TS den jag tror så vet jag ju redan varför så vore kul att få det motbevisat eller bekräftat...
    Lite nyfiken på vad du har för teori... Glad
  • Kookaburra
    loka skrev 2012-09-05 19:15:36 följande:

Jo, det kan man. Jag bad att få ut papprens för att jag ville ha reda på allt pm adoptionen och allt jag behövde var mamman och pappans personnummer. Allt är inte sekretess för all evighet
    Sure baby!
  • pigglo
    Plutteli skrev 2012-09-05 19:50:18 följande:
    Klicka "Visa endast" på mig så har jag skrivit det tidigare :)
    Då förstår jag, Det låter ju inte helt otroligt att det ligger något i det. Något "fel" är det ju helt uppenbart, det här är inte normala åsikter..
  • Plutteli
    Lillan090815 skrev 2012-09-05 19:51:46 följande:
    Att ts är adopterad själv, mår dåligt, och skyller allt på adoptionen?
    Exakt. Är hon den jag är typ 98% säker på så har hon i tidigare trådar bland annat hävdat att hon hade mått jättemycket bättre på ett barnhem, att en våldtäkt eller flera hade varit en klackspark i jämförelse med att adopteras till föräldrar som inte kunde se hennes behov samt att hon därmed inte tror att något adopterat barn kan må bra.
  • Plutteli
    pigglo skrev 2012-09-05 19:53:02 följande:
    Då förstår jag, Det låter ju inte helt otroligt att det ligger något i det. Något "fel" är det ju helt uppenbart, det här är inte normala åsikter..
    Nä jag menar det, och skulle hon nu bara vara ett troll är det nog nära på värre än om hon "bara" är bitter över något...
  • Lillan090815

Ts har ju rätt till att känna som hon gör, att vara bitter pga diverse upplevelser i sin uppväxt. Det är ju hennes/hans upplevelse och de kan ju ingen ta ifrån henne/honom.
    Men att pracka på andra att det är fel att adoptera pga det är åt skogen fel, likaså att få andra att må dåligt.
    Ts behöver professionell hjälp. Ts är sjuk.

Det finns många solskenshistorier angående adoption; jag är en

Svar på tråden Varför adoption så lätt