Inlägg från: loka |Visa alla inlägg
  • loka

Varför adoption så lätt

jennyb skrev 2012-09-04 13:00:47 följande:
    Adoption är BRA med tankte på vad barnen annars går igenom! Om man nu själv riskerar att få barn under tiden så får man ju räkna med det. Lättvindigt? Efter 2år och tester är det inte lättvindig.... Jag kan dock egentligen inte säga något då varken jag eller nära släkt adopterat då vi inte haft så svårt att få barn. 

Jag vet när hennes barn dog, året efter stod hon med sitt första adoptivbarn - om inte det är för lätt vad är det då?????
  • loka

Jag ÄR inte emot adoption över lag och jag tycker att människor adopterar alldeles för lättvindigt. Personligen tycker jag att det borde vara en sista utväg om man inte kan få barn och inte vill göra en IVF som jag tycker är bättre. OCH.. Adoption ÄR ingenting g som passar alla även om man har ett ordnat liv och råkar slinka igenom hemutredningen. Jag PERSONLIGEN tycker inte att man är mamma till en adopterad unge och som Johanna i detta fallet har betett sig och gav upp sina försök att skaffa egna barn efter att ETT barn dött anser inte jag att är värdig att kalla sig mamma överhuvudtaget. Och ja hennes adoption tog ETT år även om ni inte tror det så har jag gått igenom alla papper.

• loka

Och NEJ detta är INGEN trolltråd. Jag har lika stor rätt till mon åsikt som någon annan!!

• loka
    pigglo skrev 2012-09-05 13:30:25 följande:
    Men vad är det du inte fattar? En egen åsikt får man alltid ha. Men den är just egen och det är INTE OK att som du tala om för din vän att hennes val att adoptera är fel. För henne var det rätt.

Hon trodde att det var rätt att efter att dottern död skaffa sig två neger barn (och nej, jag ÄR inte rasist) men det blev helt fel och HON måste få påminnas om det. Barnen är inte särskilt lyckliga och hennes man SOS inte ut, utan skilde sig och träffade en annan. Hennes värld rasade för att hon vägrade lyssna på omgivningen som sa att adoption var helt fel!
  • loka
    pigglo skrev 2012-09-05 13:30:25 följande:
    Men vad är det du inte fattar? En egen åsikt får man alltid ha. Men den är just egen och det är INTE OK att som du tala om för din vän att hennes val att adoptera är fel. För henne var det rätt.

Men för barnen var det fel
  • loka

För att alla på FL verkar ha en bild av att alla adoptioner är spå himla bra och att man är så snäll när man tar till sig (köper) någon annans barn. Tror ni på fullaste att negerungar blir lyckliga på en liten ort i Sverige?? Nej, någon Mamma ÄR hon inte

• loka
    pigglo skrev 2012-09-05 14:18:07 följande:
    Hur vet du det? Varför vet du detta bättre än barnens föräldrar och hela adoptionsutredningen?

Utredningen gjordes ju innan de fick ungarna
  • loka
    pigglo skrev 2012-09-05 14:22:54 följande:
    Newsflash! Problem kan uppstå även i familjer med biologiska barn. Hur kan du säkert säga att deras problem (om de nu har några) enbart beror på att barnen är adopterade?

Nej ok, du har rätt! Det beror på att hon är en dålig mamma redan från början. När dottern dog borde hon ha stoppat helt och insett att det inte var meningen att hon skulle ha barn.
  • loka
    Zchimla skrev 2012-09-05 14:24:28 följande:
    Men vad är det för fel på dej? Ja jag har en annan bild av adopterade. Jag känner flera stycken och de har fått en bra uppväxt hos sina adoptivföräldrar. Tror du på fullaste allvar att de blir lyckliga av att vara hos sin biologiska mamma som inte har råd att ge dem mat, som har valt att ge upp sina barn för adoption. Många mammor gör nämligen det för att de vill sina barn det bästa och de vet att barnen kan få en bättre uppväxt i ett i-land.

Men inse att det finns båda delarna både du och jag har rätt
  • loka

Alla papper har fått via socialkontorets arkiv och det är HELA akten med alla intervjuer, rapporter, hembesök läkarintyg, rubbet och allt tog ett år från ansökan tills dess att de hade sitt barn.

• loka
    Kookaburra skrev 2012-09-05 18:32:28 följande:
    Och jag är jultomten. Ungefär lika sannolikt...

Du får tro vad nu vill men jag har den i alla fall
  • loka
    molly50 skrev 2012-09-05 19:09:31 följande:
    Jag undrar,som så många andra,varför du har de här papperen? För även om du så har hennes personnummer så kan du inte få ut sekretessbelagda uppgifter som privatperson.  Det här känns faktiskt inte särskilt trovärdigt (att du skulle ha din väns sekretessbelagda papper) men du kan ändra på den saken genom att svara ärligt på det här som jag och flera andra undrar över. Gör du inte det så förvänta dig inte att någon ska tro dig.  
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3

Jo, det kan man. Jag bad att få ut papprens för att jag ville ha reda på allt pm adoptionen och allt jag behövde var mamman och pappans personnummer. Allt är inte sekretess för all evighet
  • loka

Efter att jag gått igenom allt så äcklas jag ännu mer över hela processen ALLT är så fel

• loka
    Finis skrev 2012-09-05 19:13:38 följande:
    Idiot...

Kan du vara skälv!
Svar på tråden Varför adoption så lätt