Varför adoption så lätt
Jag vet när hennes barn dog, året efter stod hon med sitt första adoptivbarn - om inte det är för lätt vad är det då?????
Jag ÄR inte emot adoption över lag och jag tycker att människor adopterar alldeles för lättvindigt. Personligen tycker jag att det borde vara en sista utväg om man inte kan få barn och inte vill göra en IVF som jag tycker är bättre. OCH.. Adoption ÄR ingenting g som passar alla även om man har ett ordnat liv och råkar slinka igenom hemutredningen. Jag PERSONLIGEN tycker inte att man är mamma till en adopterad unge och som Johanna i detta fallet har betett sig och gav upp sina försök att skaffa egna barn efter att ETT barn dött anser inte jag att är värdig att kalla sig mamma överhuvudtaget. Och ja hennes adoption tog ETT år även om ni inte tror det så har jag gått igenom alla papper.
Och NEJ detta är INGEN trolltråd. Jag har lika stor rätt till mon åsikt som någon annan!!
För att alla på FL verkar ha en bild av att alla adoptioner är spå himla bra och att man är så snäll när man tar till sig (köper) någon annans barn. Tror ni på fullaste att negerungar blir lyckliga på en liten ort i Sverige?? Nej, någon Mamma ÄR hon inte
Alla papper har fått via socialkontorets arkiv och det är HELA akten med alla intervjuer, rapporter, hembesök läkarintyg, rubbet och allt tog ett år från ansökan tills dess att de hade sitt barn.
Efter att jag gått igenom allt så äcklas jag ännu mer över hela processen ALLT är så fel