Inlägg från: Anonym (synd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (synd)

Tänder inte på min sambo

Anonym (samma sits) skrev 2012-09-14 18:31:03 följande:

Jag känner igen mig här... jag har varit sambo i 5 år, gift i 2 år och har inte varit sugen på min man det senaste 1,5 året! Jag kan inte säga exakt varför jag känner såhär... Vi har pratat om detta problem mycket och vi har testat att åka iväg, ut o äta, sexiga underkläder, sexleksaker - you name it. Tyvärr blev det bara så att jag hellre använder min vibrator istället... Vissa dagar vill jag inte ens att han ska ta på mig, och då känner jag mig så elak! Vi har ett bra liv i övrigt, båda har bra jobb som vi trivs med men detta problemet håler på att äta upp mig inifrån... jag känner att jag tänder på andra killar men har aldrig visat intresse (skulle aldrig vara otrogen). Men det är de andra killarna som finns i min fantasi, hur mycket jag än försöker kan jag inte fantisera om min man för då försvinner lusten... Vi har dessutom varit hos en sexolog som bad oss att umgås mer bara vi två men när vi testade det började i bara bråka... JAG ORKAR SNART INTE MER...

Wow, typ som jag och min sambo. Hon tänder inte på mig heller.

Känner du stor press att få det att funka. Det kan utgöra en stor blockad. Att ni började bråka har säkert också med förvändtningar och spänningar från er båda att göra. Har ni sex över huvud taget just nu? Det har inte jag och min sambo. Hon runkar/suger av mig då och då. Men det har jag lärt mig mest är en makt grej och inget sexuellt. Du kanske känner igen dig? Gick ni tillbaka till sexologen. Kanske han/hon kan hitta nya infallsvinklar.

Som man men som numera flig terapi besökar har jag lär mig att en kvinnas sexlust ofta hindras av missa blockader. Mycket missnöje är något som kan bilda en blockad. Så kan det vara i ditt fall, det är väldigt svårt att bryta. Vet din man om det här, hur reagerar han. 

Vissa sexologer verkar rekomendera "sexvecka" om man har ett sexliv, om än knapp händigt. Annars kan du kanske starta igång själv med din vibrator. Din man kan vara i rummet utanför till att börja med. Därefter i samma rum om än släckt. Senare kanske han kan ta på dig medans du tar han om dig själv. I ett sista läge kanske ni kan övergå i sammlag efter en stud. Grejen är att det är svårt och tar lång tid och kräver vad jag förstår ett öppet sinne och tålamod.   

Att fanisera om andra är ok, du kan dock försöka intodusera din man på olika sätt i dina fantasier. Du behöver kanske inte tänka på honom. Kan vara nog med att du vet att han är i rummet brevid eller att han sover brevid dig i sängen.        
  • Anonym (synd)

Anonym (samma sits) skrev 2012-09-19 19:55:12 följande:
    Ja i början kände jag verkligen en stor press för då berättade jag inte för min man  hur jag kände... Jag kan räkna på min hand hur många gånger vi har haft samlag det senaste året och jag längtar något enormt efter att ha sex men ändå vill jag inte... Eftersom vi har pratat om problemet mycket så säger min man att han inte bryr sig och att det får ta den tid det tar, men jag känner mig ändå stressad. Jag gillar inte att tillfredställa honom, det känns bara lustigt nu... och då blir han ju såklart besviken. Han säger det inte men det märs ju så tydligt. Han blir klängig och då backar jag ännu mer.

Att pressen finns där är inte så konstigt, den förstör dock mycket. Vill ni få det att fungera måste din man fortsätta acceptera att det tar tid. Men också lära sig dölja sitt missnöje. Du vet att det inte gör dig hetare, hon måste också veta det. Det är jättesvårt att lyckas med, kräver stora mängder självkontroll.
    Jag känner mig inte nöjd med min livssituation just nu och det blockerar säkert ännu mer. Det blir ju en ond spiral. Jag måste pendla 2h till o från jobbet varje dag eftersom min man vägrar flytta och det tror jag är största boven... jag vill ha mer fritid och tid för träning o kompisar mm.       

Detta påverkar garanterat, det är väldigt bra att du är medveten om hur din miljö påverkar dig och vidare din sexualitet gentemot din man. Detta måste ni hjälpas åt att bryta er ur. (beroende på din självkännsla kanske då måste hitta en lösning på detta själv för att stärka dig själv och bli mer självständing från din man, vilket innebär minskad press)
    Vi har varit hos sexologen 3 gånger och ska tillbaka imon... de ger ju bra tankeställare och handfasta tips så det känns ändå hoppfullt när man går därifrån. Jag använder ibland vibratorn när han ligger brevid men då vill jag inte att han ska ta på mig, då känner jag att jag blir störd... vilket mysterium!

Så du kan ju endå visa din sexualitet för din man, det är en rätt viktigt detalj tror jag. Hur känner du för att vara naken framför din man? Misstänker att du inte gillar det då han visar sin attraktion vilket innebär en press? Hur ser du på din egen kropp?
    Hur känner du då som är på "andra sidan"? 

tack för dina råd, det där med att missnöjet spelar in har jag inte ens tänkt på...      

Jag mår piss. Tvingas dagligen förtränga alla min kännslor för min sambo, just för att inte lägga någon press. Håller absolut på att tappa bort min kännslor för henne i det hela. För oss ligger massa depression, barnafödande, gravida som 19åringar i sthlm, övergivna av vänner etc i bakgrunden. Jag har blivit, pga min mentala styrka, en omhändertagare snarare än partner. Tagit hand om henne alltid, alltid ställt upp och det är visst inte så hett =)

Vi lever helt olika liv. För att vi ska kunna fungera måste vi vara på samma plats i livet. Men jag kan inte tvinga henne växa till sig, bara att vänta. Låta det ta tid. Min terapeut säger att jag måste antagligen lämna alla mina tryggheter i livet och sätta mig på samma nivå som henne. Jag är 23år och sitter i ledningsgruppen på ett svensk framgångsrikt spelbolag. Allt det måste jag kasta bort antagligen. Min sambo är arbetslös, vi har två barn.

Riskerar så otroligt mycket för det här, men då min kännslor faller när jag förtycker dom känner jag mig otroligt vilsen. 

Svar på tråden Tänder inte på min sambo