Tänder inte på min sambo
Jag känner igen mig här... jag har varit sambo i 5 år, gift i 2 år och har inte varit sugen på min man det senaste 1,5 året! Jag kan inte säga exakt varför jag känner såhär... Vi har pratat om detta problem mycket och vi har testat att åka iväg, ut o äta, sexiga underkläder, sexleksaker - you name it. Tyvärr blev det bara så att jag hellre använder min vibrator istället... Vissa dagar vill jag inte ens att han ska ta på mig, och då känner jag mig så elak! Vi har ett bra liv i övrigt, båda har bra jobb som vi trivs med men detta problemet håler på att äta upp mig inifrån... jag känner att jag tänder på andra killar men har aldrig visat intresse (skulle aldrig vara otrogen). Men det är de andra killarna som finns i min fantasi, hur mycket jag än försöker kan jag inte fantisera om min man för då försvinner lusten... Vi har dessutom varit hos en sexolog som bad oss att umgås mer bara vi två men när vi testade det började i bara bråka... JAG ORKAR SNART INTE MER...
Wow, typ som jag och min sambo. Hon tänder inte på mig heller.
Känner du stor press att få det att funka. Det kan utgöra en stor blockad. Att ni började bråka har säkert också med förvändtningar och spänningar från er båda att göra. Har ni sex över huvud taget just nu? Det har inte jag och min sambo. Hon runkar/suger av mig då och då. Men det har jag lärt mig mest är en makt grej och inget sexuellt. Du kanske känner igen dig? Gick ni tillbaka till sexologen. Kanske han/hon kan hitta nya infallsvinklar.
Som man men som numera flig terapi besökar har jag lär mig att en kvinnas sexlust ofta hindras av missa blockader. Mycket missnöje är något som kan bilda en blockad. Så kan det vara i ditt fall, det är väldigt svårt att bryta. Vet din man om det här, hur reagerar han.
Vissa sexologer verkar rekomendera "sexvecka" om man har ett sexliv, om än knapp händigt. Annars kan du kanske starta igång själv med din vibrator. Din man kan vara i rummet utanför till att börja med. Därefter i samma rum om än släckt. Senare kanske han kan ta på dig medans du tar han om dig själv. I ett sista läge kanske ni kan övergå i sammlag efter en stud. Grejen är att det är svårt och tar lång tid och kräver vad jag förstår ett öppet sinne och tålamod.
Att fanisera om andra är ok, du kan dock försöka intodusera din man på olika sätt i dina fantasier. Du behöver kanske inte tänka på honom. Kan vara nog med att du vet att han är i rummet brevid eller att han sover brevid dig i sängen.