• tjej 72

    Tjejer som väntar barn och är 40+ Bor i Norrköping:-)

    Hejsan!! Jag är 40 år och plussade idag.. Räknat ut att Bf blir runt 19 maj. Detta va ej planerat.. Har nog inte riktigt fattat.. Känns lite overkligt.. Har tre pojkar innan, 19,13,och 2 år.. Men det skulle va kul att följas åt med flera som är runt samma ålder..

  • Svar på tråden Tjejer som väntar barn och är 40+ Bor i Norrköping:-)
  • Lise-Lott

    Hej! Jag är 42 år och plussade i lördags 8/9...är oxå lite chockad. Har sedan tidigare 3 barn 19, 17, och 4 år. Har så blandade känslor till denna graviditet. Är vi för gamla? Vad ska omgivningen säga? Vad ska de stora barnen tycka? Men självklart är jag väldigt glad oxå.
    Kul att träffa på någon som är i ens egen ålder och som oxå väntar barn. Vår Bf är runt 18 maj enligt mina egna beräkningar. 

  • tjej 72

    Hej Lise-Lott.. Åå vad kul att du svara.. Våran BF visar 19 maj Min egen räkning, så vi får se sen.. Ja tankarna kan verkligen gå.. Men vi är glada nu och det känns bra.. Vad andra tycker tänker jag ej bry mig om.. Men jag förstår dig.. Följ era hjärtan bara.. Vi har ej talat om för barnen än.. Ska bli intressant vad dom säger.. Har talat om för mina arbetskamrater och dom blev jätteglada.. Många tycker det kommer bli kul för våran lilla kille (Eddie) Har du ringt mödran o fått tid? Vi ska dit den 1/10. På något samtal imnan inskrivning.. Fattade inte vad det va riktigt.. Tog min förra barnmorska.. Kul om vi kan följas åt..

  • Lise-Lott

    Hej igen! Ja verkligen kul om vi kan följas åt. Vet ingen just nu i min ålder som är i liknande situation så därför är det skönt att få ventilera lite med någon som förstår alla konstiga tankar man harGlad. Vi bor inte i Norrköping utan i Mjölby vilket inte är så långt ifrån. Tänker oxå att det kommer bli roligt för vår 4-åring att få ett syskon som är mera jämngammal att växa upp med.

    Vi har inte heller berättat det för våra stora barn ännu och ingen annan heller. Känner mig lite nervös inför detTungan uteTänker på hur de kommer ta det...bra hoppas jag men man vet ju aldrig. Har inte ringt mödran ännu,  tänkte vänta en vecka till.

    Har börjat att må lite illa annars mår jag ganska bra. Mår du bra? Är så nojig denna gång att jag ska lägga på mig för mycket. Vet hur svårt det är att bli av med de där extra kilona senObestämd. Men det är ju en baggatell egentligen.

    Önskar dig en trevlig helg och hoppas att vi hörs snart igenGlad Kram!    

  • tjej 72

    Hej :) Jo det med vikten är ej kul, och ännu tuffare när man kommer upp i åldern.. Men det får man ta tag i sen när knytet kommit :) Jag har talat om på jobbet för jag jobbar i vården.. Då förstår dom mer och kan ta hänsyn.. Man kan ju behöva sätta sig o vila lite mer.. Och inte göra för tunga lyft.. Jag mår lite illa ibland och känner mycket trötthet på em.. Jag ringde mödran tidigt, för jag vill komma tidigt och få hjälp med mitt höga blodtryck.. Slutade med min medicin själv när jag misstänkte att jag va gravid. Känner att jag ej mår bra när jag tar medicinen..Ja, Mjölby är ju inte långt härifrån.. Jag hoppas dina nära och kära blir glada för er skull.. Men det brukar alltid va någon som har fördomar.. Men dom ska man bara skita i.. Oftas dom som mår skit.. Jag är mest nervös att tala om det för mina äldsta killar.. :) Har redan börjat titta på kläder o barnvagnar, hihi.. Tidigt, men kul.. Imorgon blir det en tur till kolmården :) Ta hand om dig.. Kram

  • tjej 72

    Hej igen Hur mår du? Jag har börjat må illa väldigt mycket och känna av att jag ej tar min blodtrycksmedicin.. Ringt Vc idag, dom ska ringa upp på fm.. Hoppas dom kan ge mig någon medicin, som går att äta när man är gravid.. Hur går det för dig? Ringt mödran? Talat om för någon? Ta hand om dig.. Kram Biggan

  • Lise-Lott

    Hej! Stackare att du börjat må så illa. Själv mår jag lite illa till och från hela tiden. Känns som man går omkring och är bakis men är glad att det inte är värre. Igår var det riktigt kämpigt, jag läser till tandsköterska och igår övade vi att ta röntgen på varandra. Du kan tänka dig att det var jobbigt att sitta med en röntgenbild långt in i munnen och samtidigt må illa. Det var nära att jag fick kräkas Rynkar på näsanHoppas du fått något för ditt blodtryck som funkar när man är gravid. Har inte ringt mödran ännu. Tänkte göra det i början av nästa vecka.

    Måste berätta det för mina stora snart men har inte hittat något riktigt bra tillfälle. Är lite skraj över hur de ska ta detTungan ute

    Det stämmer ju det där du skrev om att man ska inte bry sig om vad alla andra tycker. Huvudsaken är att det känns rätt för en själv. De som har åsikter har oftast något problem själva.

    Något som börjat skrämma mig lite är att det skulle vara något fel på barnet vilket kan ha med åldern att göra. Ska ni göra fostervattenprov? Vi gjorde det med vår 4 åring men det var inte självklart utan vi fick tjata oss till det. Har hört nu att om kub testet inte visar något tecken så får man bekosta fostervattenprovet själv (5000kr).

    Idag har jag en hemmadag från skolan. Måste ta tag i en tenta som vi har om en vecka. Väntar oxå på en elektriker som ska komma och koppla in ett utespa som vi köpt. Grejen är bara den att jag inte vet om man vågar bada i det när man är gravid. Har läst att man inte ska bada bubbelbad förens efter v 14. Vad ska man då ha för ursäkt för att inte bada för de som fortfarande inte vet hemligheten???...ja ja det är mycket att tänka på men det löser sig säkert.

    Ta hand om dig så hörs vi!
    Kram Lotta          

  • tjej 72

    Hej!! Jag fick en tid nästa vecka, som en läkare ska ringa upp.. O'fy vad obehagligt.. Jag skulle säkert kräks.. Kan knappt borsta tänderna nu.. Är också nervös att berätta för dom stora.. Men vi tänkte vänta till ultrat..:) kub test tänkte vi ta.. Men fostervattensprov törs vi ej.. Innan vi fick Eddie så hade vi tre missfall.. Tankarna finns ju att det kan va något fel... Hur är det med trött heten? Jag blir jätte trött på em och kvällen.. Vad härligt med ett utespa Vi bor i en lägenhet, så det lärbli trångt Nä nu är det dax att gå ner till tvättis!:) Ha de gott.. Hörs snart.. Kram Biggan.

  • Lise-Lott

    Bra idé att vänta till efter ultraljudet. Kör nog på det oxåGlad. Konstigt nog är jag inte så jättetrött. Har ett extra jobb på kvällarna då jag städar hos en tandläkare och jag trodde att det skulle bli kämpigt nu första tiden men det har funkat bra hitills. Är rädd att mitt blodvärde ska gå ner för det låg lågt innan sommaren då jag gått med en tvar-infektion hela våren. Men jag var och tog nya prover nu innan jag var gravid och de såg bättre ut. Har fått äta järntabletter hela sommaren och får säkert börja snart igen är jag rädd för.

    Jobbigt för er med missfallen. Hur tidigt fick ni dem? Något man tänker på nu innan man kommit till v12 då sägs det ju vara lite säkrare.

    Vi kanske ska maila varandra istället? Ibland känns det lite skrämmande att man lämnar ut lite för privata saker som fler kan läsa.

    Min mailadress är: lottak10@hotmail.com

    Kram Lotta        

Svar på tråden Tjejer som väntar barn och är 40+ Bor i Norrköping:-)