• Anonym (Börja­r undra!­)
    Äldre 13 Sep 16:56
    7847 visningar
    18 svar
    18
    7847

    Hur lång tid får försäkringskassan dra ut på beslut?

    Jag har nu väntat sen 8e maj på att få beslut om bostadsbidrag för mig och min son. Efter 1,5 månad ringde jag och frågade hur det gick (eftersom det står 30 dagar handläggningstid på hemsidan). Då får jag reda på att dom skickat alla våra papper till England, eftersom sonens far bor där. MEN, jag kan inte förstå vad det har med vårat bidrag att göra? Vi separerade för 3 år sedan. Och det sa jag till damen på försäkringskassan. Men hon menade på att det skulle iaf gå via England. Nu har det alltså gått 4 månader, och inte ett ljud. Jag har ringt 10ggr till handläggaren som aldrig svarar, och dom i växeln säger bara att dom ska be handläggaren att ringa upp.

    Hur LÅNG tid får det ta egentligen!? Jag är ensamstående och student så vi badar ju inte i pengar direkt.

    tack på förhand!

  • Svar på tråden Hur lång tid får försäkringskassan dra ut på beslut?
  • Anonym (Börja­r undra!­) Trådstartaren
    Äldre 13 Sep 17:24
    #1

    Ingen? Finns det inga regler om hur lång tid dom får ta på sig?

  • A79
    Äldre 13 Sep 17:26
    #2

    puffar!!! Jag undrar detsamma!!

  • missen­73
    Äldre 13 Sep 17:49
    #3

    Det måste ju bevisas att du inte bor med ditt ex , det kan ta hur lång tid som helst

  • Anonym (Börja­r undra!­) Trådstartaren
    Äldre 14 Sep 00:21
    #4
    missen73 skrev 2012-09-13 17:49:10 följande:
    Det måste ju bevisas att du inte bor med ditt ex , det kan ta hur lång tid som helst
    Men dom har ju redan gett mig bostadsbidrag under en tid direkt efter att vi separerade?!
  • Anonym
    Äldre 14 Sep 01:10
    #5