• Anonym

    Klamydia berättelser

    Ni som haft Klamydia. Hur upptäckte ni det? Vilka symtom hade ni?

  • Svar på tråden Klamydia berättelser
  • Anonym (inga)

    Inga symptom. Det upptäcktes tyvärr när jag födde mitt barn, som fick en ögoninfektion när han var en vecka gammal. Det är 10 år sen, jag får ont i hela kroppen varje gång jag tänker på det. Vi fick båda behandling såklart, men det var ändå så hemskt.

  • Lantistös

    Min karl testade sig då han inte gjort det på läääänge. Han och jag hade träffats under ca 1 år då men hade ingen fast relation förrän i våras eller nåt sånt, minns inte så noga då vi inte satt datum. Hur som haver, vi hade väl båda haft några partners vid "sidan av", han visade positivt och skickade iväg mig på test som också var positivt och vi vet fortfarande inte vem smittan kom ifrån :p

  • Anonym

    Inga symtom någon av gångerna.

    Första gången upptäcktes det vid "rutintestning" på ungdomsmottagningen, andra gången flera år senare fick jag ett "smittskyddsbrev" om att jag skulle testa mig.

  • Anonym (been there)

    Det kliade jättemycket. Trodde jag hade svamp så jag gick till gyn. Där gjorde de ett klamydiatest som tyvärr var positivt. Så här i efterhand är jag glad att jag hade besvär, annars hade jag nog inte testat mig. Än idag (3 år senare) är det för mig en gåta hur jag blev smittad. Använde alltid kondom på den tiden jag hade många O.N.S. Testade mig igen ett år senare. Då sved det när jag kissade, men som tur var så var det bara en liten urinvägsinfektion. 

  • plett
    Anonym (been there) skrev 2012-09-15 18:33:06 följande:
    Det kliade jättemycket. Trodde jag hade svamp så jag gick till gyn. Där gjorde de ett klamydiatest som tyvärr var positivt. Så här i efterhand är jag glad att jag hade besvär, annars hade jag nog inte testat mig. Än idag (3 år senare) är det för mig en gåta hur jag blev smittad. Använde alltid kondom på den tiden jag hade många O.N.S. Testade mig igen ett år senare. Då sved det när jag kissade, men som tur var så var det bara en liten urinvägsinfektion. 
    Även vid oralsex? Tydligen smittar det då också och man har ju ett flertal gånger fått tjat om att killar vill bli sugna utan kondom. :/
  • Anonym (been there)
    plett skrev 2012-09-15 19:04:40 följande:
    Även vid oralsex? Tydligen smittar det då också och man har ju ett flertal gånger fått tjat om att killar vill bli sugna utan kondom. :/
    Nej, jag har oftast inte använt kondom vid oralsex så jag kan ju ha blivit smittad den vägen. Med de flesta har jag inte haft oralsex, men det räcker ju med att det är fel person en gång. Vet du om man kan bli smittad om någon med klamydia utför oralsex? Alltså om en smittad kille (eller tjej) slickar en tjej? Låter lite långsökt.
  • plett
    Anonym (been there) skrev 2012-09-15 19:59:00 följande:
    Nej, jag har oftast inte använt kondom vid oralsex så jag kan ju ha blivit smittad den vägen. Med de flesta har jag inte haft oralsex, men det räcker ju med att det är fel person en gång. Vet du om man kan bli smittad om någon med klamydia utför oralsex? Alltså om en smittad kille (eller tjej) slickar en tjej? Låter lite långsökt.
    Det låter långsökt, men har man sjuk otur så kanske?
  • Anonym
    Anonym (been there) skrev 2012-09-15 18:33:06 följande:
    Det kliade jättemycket. Trodde jag hade svamp så jag gick till gyn. Där gjorde de ett klamydiatest som tyvärr var positivt. Så här i efterhand är jag glad att jag hade besvär, annars hade jag nog inte testat mig. Än idag (3 år senare) är det för mig en gåta hur jag blev smittad. Använde alltid kondom på den tiden jag hade många O.N.S. Testade mig igen ett år senare. Då sved det när jag kissade, men som tur var så var det bara en liten urinvägsinfektion. 



    Hade du konstant klåda eller var det klåda som kom och gick? Inga andra besvär? Flytningar, sveda mm.
Svar på tråden Klamydia berättelser