Inlägg från: Anonym (Frestad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Frestad)

Hjälp att stå emot!

Hjälp!

Har lyckats hålla en hälsosam mathållning länge nu och äntligen nått målvikten. Är jätteglad! MEN nu när målet är nått kommer mitt mumsarsug tillbaka med full kraft! Jag är så galet sugen på alla mina gamla favoriter. Är rädd att jag inte kommer kunna stoppa om jag äter något litet.

Era bästa motivationshöjande tips för att lyckas stå emot?    

• Svar på tråden Hjälp att stå emot!
  • Anonym (Frestad)
    DrömmerOmBarn skrev 2012-09-18 12:28:31 följande:
    Varje söndag lagar jag alla matlådor för kommande vecka, på så sätt kan jag inte säga "jag orkar inte laga mat". Tjoff in i mikron så är det klart! :)
    Har också alltid nötter, frukt och morötter hemma som jag kan knapra på om suget kommer. I allra värsta fall köper jag hem väldigt märk choklad, minst 70% och tar en pytteliten bit ibland :)

Men du tar inte en vanlig kaka eller liknande ibland? Morötter är förstås bra på alla vis, men som medel att stoppa kak-glass-godissuget känns det lite tandlöst?
  • Anonym (Frestad)
    Anonym (jag med!) skrev 2012-09-18 12:30:52 följande:

jag är likadan! men har upptäckt en grej som funkar för mig. nämligen hemmagjord isglass på fun light... inga kcal och det tar lite tid att äta och man blir svinkall i munnen vilket döda lite annat sug.

Aha! Som sådan där glass man gjorde när man var liten? Fryser du alltså bara in saft? Vill minnas att man liksom sög ut färgen och smaken med en gång så det bara var en isbit kvar. =)
  • Anonym (Frestad)
    Anonym (jag med!) skrev 2012-09-18 12:42:16 följande:

Ja, precis! Styrkan avgör du ju själv när du blandar. Jag gör alltid ganska starkt saft och du får ge fasen i att suga ur all saft ur isen, som du beskriver... Det finns såna där glassformar i plast i de flesta affärer idag. Glad
    Det ska jag testa! Har irriterande nog en man och barn som har en kusligt hög ämnesomsättning så de kommer väl sitta med Tip Top medan jag slickar på min isglass, men det får jag bjuda på. =)
  • Anonym (Frestad)

Ska köpa sådana där formar idag! Nu kretsar jag likt en girig gam runt en munk som tillhör sonen och ligger i en påse på köksbänken...

• Anonym (Frestad)
    fru Plupp skrev 2012-09-18 13:05:28 följande:
    Jag ser till att inte ha onyttigheter hemma och är för lat för att gå och handla. Skrattande Då kan jag ju inte fuska. 

Haha, jag är dessvärre inte för lat. Däremot tycker jag inte om att lämna hunden ensam och jag binder henne inte utanför affären pga stöldrisken, så jag hindras lite av det. Men blir suget alltför oemotståndligt stoppar jag lillen i vagnen och traskar obevekligt iväg.
Svar på tråden Hjälp att stå emot!