• Anonym (försä­kring)
    Äldre 19 Sep 11:05
    6135 visningar
    12 svar
    12
    6135

    försäkring efter att fölorat barn

    Hej!
    Jag undrar ifall ni som har förlorat era barn i magen har fått ut några pengar till begravning etc på någon försäkring? vilken hade ni och hur mycket fick ni?

  • Svar på tråden försäkring efter att fölorat barn
  • Anonym (t)
    Äldre 20 Sep 00:28
    #1

    Vi hade tyvärr ingen barnförsäkring, men i den kommun vi då bodde i var alla barn från nyfödd och uppåt försäkrade. Detta gjorde att vi fick ut en summa som då låg på ca 20 000

  • Äldre 20 Sep 00:31
    #2
    Anonym (försäkring) skrev 2012-09-19 11:05:38 följande:
    Hej!
    Jag undrar ifall ni som har förlorat era barn i magen har fått ut några pengar till begravning etc på någon försäkring? vilken hade ni och hur mycket fick ni?
    Jag tror min dotter har koll på det där. Hon miste iofs sin son när han var fem veckor , men jag har för mej hon vet ändå. Ska fråga henne imorgon och återkommer
  • Äldre 22 Sep 14:50
    #3

    Vi fick ut från grav försäkring mannens fack och min grupplivförsäkring

  • Äldre 22 Sep 14:53
    #4
    Niillis skrev 2012-09-22 14:50:28 följande:
    Vi fick ut från grav försäkring mannens fack och min grupplivförsäkring
    De flesta grupplivförsäkringar tror jag dock bara betalar för "arvsberättigade barn" vilket jag tror betyder att de måste födas levande för att man ska få ersättning, men är inte säker. Men sen kan det ju vara olika på olika föräkringsbolag också. Vi har Skandia och där har de skrivit ovan formulering.
  • Äldre 22 Sep 15:04
    #5

    Min gruppliv hade ett babyskydd i vilket betydde att barn som dör efter vecka 26 får
    Man ersättning för.. Mitt barn dog i magen i vecka 26+6

  • Äldre 22 Sep 15:04
    #6

    Har if

  • Anonym (Linne­a)
    Äldre 22 Sep 16:48
    #7

    Vi hade trygghansa gravid försäkring och fick ut 25000 kr. Har inte kollat någon annan av våra försäkringar då dem var så otrevliga så vi orkade inte. På trygghansa måste barnet födas efter v.22. Vi födde i v.24.

  • Anonym (försä­kring) Trådstartaren
    Äldre 23 Sep 08:25
    #8

    tack för svaren!

  • Äldre 23 Sep 08:33
    #9

    Vi fick från mannens fackförbund, IF Metall och från grupplivförsäkring i Skandia

  • Äldre 23 Sep 08:34
    #10

    Vår dotter föddes död i v 28+5

  • Sosso
    Äldre 25 Sep 22:51
    #11

    Beklagar verkligen er svåra sorg!
    Vi fick ut på båda våra grupplivsförsäkringar genom facket, vår son han leva innan han gick bort men om jag inte minns helt fel så kunde man få ut även om barnet var dödfödd.
    Hoppas det ordnar sig! 

  • Anonym (GBG)
    Äldre 8 Oct 21:30
    #12

    Vårt barn var äldre. Men vi fick från kommunen (Göteborg) då alla barn är försäkrade här sedan Gbg-branden... Dom andra har jag aldrig orkat undersöka det med. Och dom pengarna vi fick ligger på ett orörtkonto :/ Vet inte vad vi ska göra med det.. Kändes så fel i början att använda det till gravsten ect.. Det betalade vi från våra pengar. Dock så blev det betydligt dyrare ändå pga gravsten ect vi valde då vi bestämde oss för att ta det som vi ville ha och inte tänka på ekonomin då. Vi ritade vårt barns gravsten antagligen därför det blev så dyrt!

Svar på tråden försäkring efter att fölorat barn