Gemensam vårdnad som inte fungerar!
Anonym (BlirGalen) skrev 2012-09-24 10:19:03 följande:
Jo men om barnets pappa inte känner barnet och menar att det ska flytta till honom helt plötsligt så går ju inte jag med på det, då blir nästa steg sammarbets samtal, vägrar han det får han ju gå till domstol då och där kommer han inte få rätt att ha barnet boendes hos sig på som sagt minst tre år med tanke på våran situation och hans situation.Polisen kan inte hämta barn som far illa av att bli KIDNAPPADE av den ena föräldern tycker jag låter helt idiotiskt . Hur ser man då till barnets bästa, men men får ju mer svar på mina frågor efter mötet och dom jag pratat med hittills har alla varit säkra på att han skulle aldrig kunna ta barnet ifrån mig. Att få umgängesrätt är en annan sak och det har jag som sagt aldrig satt mig emot.
Det verkar ovanligt att FR vågar lova att det inte kommer att bli något veckoslutsumgänge de första tre åren. Innan socalförvaltningen gjort någon utredning. Denna utredning är vad domstolen har att gå efter, förutom att de hör föräldrarna och eventuella vittnen.
Och de borde veta vad de utlovar, förstås.