• Anonym

Vad händer med barnet

Anonym (Ts) skrev 2012-09-24 08:07:28 följande:
    Han drog när barnet var en vecka och har inte träffat hen sen dess, hen är nu 5 år. Är ju sjukt om han bara kan komma och hämta barnet då.
    Men då har de förmodligen inte delad vårdnad och då kan han väl inte komma och göra anspråk på barnet utan då får myndigheterna utse en vårdnadshavare! Så tror jag.
  • Anonym
    Han drog när barnet var en vecka och har inte träffat hen sen dess, hen är nu 5 år. Är ju sjukt om han bara kan komma och hämta barnet då.
    Han kan komma och stämma dig och få både del i vårdnaden och till och med växelvis boende när som helst. Varför är det sjukt?

• Anonym
    Anonym (Ts) skrev 2012-09-24 09:00:07 följande:
    [quote=66802875][quote-nick]Anonym skrev 2012-09-24 08:52:25 följande:[/quote-nick]Han kan komma och stämma dig och få både del i vårdnaden och till och med växelvis boende när som helst. Varför är det sjukt?[/

Det är sjukt eftersom han lämnade sitt barn efter födseln, då är de sjukt om man kan komma fem år senare och ta ungen!
    Han har inte gjort sig olämplig som pappa för all framtid för det.
  • Anonym

Detta hände min syster barn, min syster hade ensam vårdnad och hon gick bort för ett år sedan, och fråga soc vad hon skulle göra och det var att skriva ett förordnad om vad hon ansåg var det bästa för hennes barn samt lämna kopia på det till dem somfinns runt ikring barnen och prata med alla berörda. När hon sen dog omhändertogs barnen och sattes i jourhem där vi alla fick komma och hälsa på barnen samtidigt gjordes en utredning på den syrran förordna samt andra som ansåg att barnen skulle ha det bäst hos dem. Utredningen är grundlig och går snabbt sen besluta tr att barnen skulle bo hos...! Enda är att barn kommer aldrig hamna hos äldre generation en föräldrars egen generation dvs de placeras aldrig hos far-morföräldrar

• Anonym
    Anonym (A) skrev 2012-09-24 10:38:26 följande:
    Inte ens om mor och farföräldrarna är mycket unga? I mitt fall är jag 22 och har en fyraåring, min mamma är 40 och har rn 6åring själv, det anses då orimligt att placera ett barn hos mormor och morfar då ändå? På riktigt? Av vilken orsak?

Fråga soc det är inte jag som sätter deras lagar och regler, bli politiker och påverka om du är missnöjd med svar som jag ger ts på hennes frågor
  • Anonym
    Anonym (Ts) skrev 2012-09-24 15:13:49 följande:
    jag kan förstå att du tycker så eftersom du inte har all fakta om honom.

Oavsett så stapplar det inte honom för all framtid. Dör du så sätts ert barn i storfaqmilj och även bioföäldern utreds då så ja ts det kan hända att soc då kommer fram till att han är mest lämpad att vara vårdnadshavaren för ert barn ö en om de inte sett på länge allt beror på hur folk svarar på utredarens frågor
  • Anonym
    E Maria skrev 2012-09-24 15:56:18 följande:
    Vad händer om det är stor åldersskillnad i förhållandet då? Det skiljer inte många år mellan min man och mina föräldrar.. Då är ju mina föräldrar i samma generation som barnets pappa... Jag tror helt enkelt att det inte är riktigt så enkelt.. Man måsteväl se till det enskilda fallet? Det kan ju vara så att morföräldrarna är yngre än pappan... En tanke som dök upp bara..

Ja nej men som vanligt enl fl så vet inte soc vad de gör så avskaffa hela skiten när ni inte accepterar deras lagar de måste förhålla sig till som ni röstat fram i valen, sätt ungarna hos mormor då om du vill men vem reder upp konflikten av ditt handlande när du ligger i jorden? Jo soc men då kan det vara för sent. Sorry ts dina handläggare klarar inte sanningen så jag går vidare för dina inloggade är ganska mycket pr nu när de angriper mig istället för den källa de ska gå på dvs lagskrivarna
  • Anonym
    Blir lite förvirrad. Ska det inte vara...

"Hen drog när barnet var en vecka och har inte träffat hen sen dess, hen är 5 år. Är ju sjukt att hen bara kan komma och hämta barnet då." 

...om man vill vara konsekvent menar jag ;)   
  • Anonym
    Anonym (Ts) skrev 2012-09-25 21:52:28 följande:
    Ska kolla upp allt närmare med nån som arbetar med detta. Tack för era svar!

Gör det jag jobbar med det hela dagarna men det passa tydligen inte så hoppas du finner nån annan
Svar på tråden Vad händer med barnet