• Patricia Helena

    INS frågor hjälp!

    Jag och min man har blivigt utredda på RMC i Malmö. Landstinget vill inte betala någon IVF eftersom vi inte bott ihopa i mer än 2 år. Nu undrar jag, för jag går och tänker på INS. Vad kostar det på Cura kliniken i Malmö att få göra det där? Måste mannen ha bra sperma kval för att få göra det?

  • Svar på tråden INS frågor hjälp!
  • Sibeb

    Bor du i Malmö? Är det därför du vill gå till Cura i Malmö?

    Anledningen till att jag frågar är att jag har läst om en del par som får betala x antal tusen för en insemination, medan andra (bla jag och min man) går till en privat gynläkare och bara betalar för vad ett vanligt besök kostar (300 kr för mig + 300 kr för min man). +eventuella mediciner (pergotime, ovitrelle....)

    Så kolla upp detta innan du bestämmer dig.

    Angående spermierna: Så klart att det underlättar om spermiekvaliteten är bra, men innan ineminationen så behandlas spermaprovet för att "toppa laget" . Man separerar bort de slöa/dåliga/döda spermierna. Jag vet inte exakt vad man gör för att få till detta, men jag vet att det funkar Flört

  • Patricia Helena

    Ok jag visste inte att det fanns andra privat kliniker än Cura i Malmö! Det måste jag kolla upp! Någon som vet här inne för Malmös del? Vad har man för odds med INS?

Svar på tråden INS frågor hjälp!