• KiaL

Varför är frisörer alltid så kritiska och kan inte hålla tyst om vad de tycker?

Kan direkt börja med att säga att jag inte läst hela tråden...bara de första sidorna så jag kommer säkert upprepa mig.

Men hallå TS vakna upp! Det är deras jobb. Det är inte för att kritisera dig utan för att de ser saker om ditt hår du kanske inte ser.
    De vill ju tipsa dig om hur ditt hår ska bli bättre.

Jag vet att mitt hår är torrt och slitet och blir tacksam när de påpekar det och ger mig tips om hur jag ska kunna åtgärda det.

Du har aldrig tänkt på att ditt hår som DU tycker är fint kanske inte ÄR det...??       

• KiaL
    Anonym skrev 2012-10-04 16:56:37 följande:
    Hör du inte själv hur dumt det sista du skrev låter?

Varför skulle det va dumt?

Det vi ser som fint hår kanske är ett riktigt slitet hår för de som kan. 
  • KiaL
    Anonym skrev 2012-10-04 16:57:40 följande:
    Det är inte frisören som ska bestämma vad som är fint eller inte utan de är där för att göra kunden som köper tjänsten nöjd. 

Nu pratar jag inte fint som i typ stylat och iordninggjort utan om hur håret mår.

Om de ser ett hår som är väldigt slitet, kluvna toppar, sprött osv.. så är det väl bra om de upplyser om det istället för att strunta i det.

Sköter man inte om sitt hår så blir det ju heller inte ett fint hår..

Väldigt enkelt.     
  • KiaL

Ni som klagar på era frisörer måste ju haft väldig otur...

Har gått hos många frisörer som alltid trevligt påpekat för mig att mitt hår inte är så bra.
    Istället för att gnälla om deras kunskap och känna mig osjysst behandlad så har jag tagit åt mig vad de sagt och frågat vad som kan hjälpa.
    Eller kan det också vara så att ni har en bild av hur fint och bra erat hår är som kanske inte överensstämmer med verkligheten???

De ska ju va ärliga och säga det de ser och försöka hjälpa. Inte bara klipp klipp och sen Hej då. Det anser jag vara dåliga frisörer.   

Svar på tråden Varför är frisörer alltid så kritiska och kan inte hålla tyst om vad de tycker?