Varför är frisörer alltid så kritiska och kan inte hålla tyst om vad de tycker?
TS, har i flera år träffat frisörer som säger precis samma sak, och man kommer ut med än helt annan frisyr än man beskrivit, men nu har jag äntligen hittat en bra frisör! Jag får alltid beröm för mitt hår (får det även det av många "icke-frisörer" så det är inte nått de bara säger) och när jag säger 10 cm, klipper de 10 cm och inget annat. När jag beskriver hur jag vill ha det så engagerar de sig verkligen i att förstår och säger vad de tänker göra. Har varit livrädd för frisörer innan jag hittade denna, och denna hittade jag genom en vän som gick dit och som alltid var jätte nöjd.
Gick en gång till en frisör som som skulle toppa håret, sa max 3 cm och klippa etapp fram, jag gick hem med minst 15 cm kortare och någon konstig uppklippning där det såg ut som hon kapat halva håret rakt av(hade jätte långt hår) och när jag påpekade det så sa hon "ja men ditt hår var så förstört så jag var tvungen", men då får hon väl fan säga innan vad hon tänker göra än att anta att jag gick med på det, och mitt hår var inte ens förstört, det krävs mycket för att mitt hår ska se slitet ut...
Kan i alla fall verkligen rekommendera min frisör i Örebro, som om du bor där gå dit! Salongen heter Salong Frida och är en liten salong som ligger mitt emot Krämaren. Nån annan som varit där?