Varför är frisörer alltid så kritiska och kan inte hålla tyst om vad de tycker?
Håller med, jag hatar att gå till frisören. Det är dyrt och aldrig värt pengarna. Jag tycker egentligen inte att det värsta är att de klagar på min hårkvalite och så, det tar jag med en nypa salt och skakar lätt av mig. Där emot blir jag galen på att de klipper som de själva vill och inte som JAG vill. Självklart kan jag förstå att de vill göra ett bra jobb och ser skavanker som inte jag ser men om jag ska betala 300-400 spänn för att få två centimeter av topparna klippta så vill jag inte komma där ifrån med en decimeter kortare hår i någon konstig frisyr som jag ändå inte orkar hålla efter. Helt okej för mig om de säger att de egentligen tycker att man behöver klippa lite mer men inte okej att de gör det när jag sagt nej. När jag är missnöjd går jag ju dessutom och varnar vänner och bekanta för att gå till den frisören så det gynnar ju inte frisören heller.
Hade en kompis på gymnasiet som gick frisörlinjen och han sa att jag alltid skulle säga innan hur jag ville ha det och sedan lägga till att jag inte betalar om de klipper på annat sätt. Då brukar de vara försiktigare.