• chrissandra

Varför är frisörer alltid så kritiska och kan inte hålla tyst om vad de tycker?

Indianica skrev 2012-10-05 09:51:14 följande:
    Min dotter har lite lockigt hår och det blir jättelätt lite torrt och då ser håret nästan bara rakt, matt och lite risigt ut. Det som fungerar bäst på hennes hår är s.k naturschampoon som verkar fukta självfallet och gör håret vågigt och glansigt och så de här schampoona hos frisörer som innehåller lite olja, jag märker direkt stor skillnad om vi använder vanliga schampoon på henne, även om "vanliga" frisörschampon utan olja ofta går hyfsat bra. Men de där Bamseschampoona och allt vad det nu är som är så "barnvänligt" är rena döden för hennes hår. Så nog tycker jag det kan vara stor skillnad på olika schampoon, iaf om man har "problemhår".

Håller verkligen med dig om Bamseschampoona (ser lite kul ut när man skriver det ;) ) De är värdelösa för barnens hår. Har aldrig provat det själv.

Annars vad gäller frisörer så tycker jag att de är trevliga allihop som jag har besökt. Så gott som alla frågar när jag har klippt mig senast och det tolkar jag som att de vill veta hur jag hade min frisyr sist.
    Jag har inte kort hår utan halvlångt och går inte alltför ofta till en frissa, 4 gånger/år kanske och då är topparna slitna så jag skulle inte bli ledsen om de sa det till mig men jag brukar nog hinna före. :) Jag brukar direkt säga att nu är det mer än dags att ta av håret. 
  • chrissandra

Jag blir jätteförvånad när jag ser hur många som är missnöjda med hur de blir behandlade i frisörstolen. Jag trodde det var otroligt ovanligt.
    Missnöjd med en klippning har väl alla (nästan) blivit någon gång men att de upplever sig illa behandlade av frisören är förvånande. 

Svar på tråden Varför är frisörer alltid så kritiska och kan inte hålla tyst om vad de tycker?